Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ иска да съкрати нови 2000 души

4 коментара
БДЖ иска да съкрати нови 2000 души

Масови съкращения на служители предвижа "Българските държавни железници" (БДЖ) АД, за да върже бюджета си за 2009 г., който в момента е на червено с над 22 млн. лева. Това стана ясно след среща на ръководството на железниците и ръководствата на синдикалните организации от КНСБ и КТ "Подкрепа". На нея бе обсъдена актуализираната антикризисна програма на БДЖ.

Компанията и трите ѝ дъщерни дружества - “БДЖ – Товарни превози”, “БДЖ – Пътнически превози” и “БДЖ – Тягов подвижен състав (Локомотиви)” планират да освободят 1330 служители от 1 октомври т.г. С влизането в сила на новия График за движение на влаковете от 12-ти декември без работа ще останат още 670 човека. По този начин общият брой на персонала ще бъде редуциран с 2000 души.

От началото на годината железниците са освободили от работа 1117 души. Повечето от тях са служители на пенсионна възраст, други са напуснали доброволно.

Други мерки в програмата на БДЖ включват реорганизация на работата, така че да се намалят разходите за гориво, електрическа енергия, техническо обслужване и пр.

С реорганизацията и съкращенията БДЖ очакват да спестят 24.5 млн. лева.

От дружеството посочват, че заради тежкото финансово състояние "е възможно известно забавяне при изплащането на трудовите възнаграждения на персонала през следващите месеци.". Намаления на заплатите обаче не се предвиждат, уточняват от БДЖ.

Преди дни от Национална компания "Железопътна инфраструктура", която отговаря за поддръжката на железния път, съобщиха, че заради кризата ще задържат 30% от заплатите на служителите си до края на годината, а след това ще им ги изплатят с лихвите. НКЖИ също иска да съкрати близо 2000 души от персонала си.

Ако се случат всички планирани съкращения, около 4000 души, заети в сектора на железопътния транспорт, ще останат без работа до края на годината.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tim
    #5

    това е единственото възможно решение. За съжаление се предприема със закъснение и под заплаха от новите "условия".

  2. muncho
    #4

    какво ще си играят на дребно да закриват едно по едно.

  3. Читател
    #2

    Има един основен принцип за оценка-това е принципа на сравнението.Имам в предвид следното;спрямо други железопътни компании колко служители има в БДЖ на километър линеен път.Нека някой който има тази информация да я напише и после да се дискутира трябва ли да има съкращения или проблема е другаде.

  4. Читател2
    #1

    Бройката им в България е два пъти по-голяма от броя им в чужбина.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.