БГ туризъм'2019 – празни плажове и опашки на Кулата

Туристите по българското Черноморие са намалели с над 20% през тази година, обяви миналата седмица Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма. Министерството на туризма все още няма официални данни, но и неговите предварителни анализи показват спад с между 3-6%. На този фон трафикът на леки автомобили през граничния пункт с Гърция се е увеличил с 25%, обяви шефът на граничната полиция Светлан Кичиков.

На 29 юни (събота) през ГКПП "Кулата" са минали 10 000 леки автомобили, повечето от тях са на българи, които отиват на почивка в Гърция. Проучване на социалогическата агенция "Тренд" показа, че 32% от българите ще почиват в чужбина през това лято. Повечето от тях са избрали за своя лятна дестинация курортите на Гърция и Турция.

Тенденцията е все повече българи да предпочитат почивките в съседните морски държави, особено след драстичния срив на турската лира, която направи Турция евтина десетинация.

Гърция и по-специално северната ѝ част, е обичайна дестинация за жителите на София и Югозападна България, защото е близо, обслужването е много добро, морето е чисто, плажовете са безкрайни, безплатни – и което е важно- незастроени. Курорти тип "Слънчака" не могат да се видят. Заради всичко това българите са склонни да преглътнат по-високите цени за нощувки и таверни.

През последните няколко дни Фейсбук беше залята от видеоклипове, които илюстрират ясно тенденциите. През уикенда на Кулата имаше 8-километрова опашка от автомобили, пътуващи към Гърция. По същото време бяха публикувани кадри от празните шезлонги по плажовете на Слънчев бряг, който е символ не само на презастроеното Черноморие, но и на евтиния алкохолен туризъм.

Кадри от Слънчев бряг, публикувани във Фейсбук групата "Спаси Варна"

Kонцесионерът на Северния плаж в Слънчев бряг Кирил Спасов обяснява, че в този период от сезона винаги било така, а от 10 юли почвало да се пълни с туристи.

"Има може би един лек спад на младежкия туризъм, който може би се дължи на драстичните проверки през миналия сезон", коментира Спасов пред Нова телевизия. Според него видеоклиповете с празните плажове правят негативна реклама на Черноморието ни. Той обясни, че на неговият плаж цените са 9 лева за чадър и 9 за шезлонг, а на Централния плаж в курорта е с лев по-скъпо. Той обеща цените да не бъдат променяни през сезона.

Още по темата
Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: