Борис Джонсън готви "рекламна светкавична война" за 100 млн. паунда да агитира за Брекзит без сделка

Борис Джонсън готви "рекламна светкавична война" за 100 млн. паунда да агитира за Брекзит без сделка

Новият британски премиер Борис Джонсън планира най-голямата рекламна кампания от Втората световна война насам, за да подготви Великобритания за Брекзит без сделка. "Рекламната светкавична война" ще е на рекордна стойност 100 милиона паунда, които ще бъдат похарчени за билобордове, реклама по радиото и телевизията през следващите три месеца, съобщи британският в. "Телеграф".

В неделя премиерът е наредил на министрите да работят ударно по подготовката на Брекзит без сделка. Предвидени са всекидневни брифинги за напредъка в подготовката, които ще се провеждат в правителствената зала Cobra briefing room – място, което обикновено се ползва за координирани реакции при извънредни ситуации.

Към момента правителството работи по хипотезата, че страната ще напусне Европейския съюз без споразумение.

Тази перспектива среща остра съпротива сред немалка част от британското общество, опозицията, дори и сред членовете на управляващата Консервативна партия.

Ето защо по време на рекламната кампания ще бъдат разпратени информационни брошури на 27 милиона домакинства, отделно от това британците ще бъдат облъчвани с мощна реклама по телевизиите и радиостанциите.

Договореното от предишния премиер Тереза Мей удължаване на срока за напускане на ЕС изтича на 31 октомври, но новият председател на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен намекна, че може да има ново отлагане. Борис Джонсън обаче заяви твърдо намерение Великобритания да излезе на 31 октомври.

Той е одобрил нова структура, която да координира комисиите по подготовка на Брекзит и смята, че предишните комисии не са работили достатъчно бързо.

Правителството е на мнение, че избраният подход с "рекламната светкавична война" ще изпрати ясно послание за решимостта му Великобритания да напусне ЕС до края на октомври, съобщи "Даунинг стрийт".

Министър Майкъл Гоув ще ръководи оперативната комисия, която ще се събира всеки ден и която е отговорна за хода на подготовката за Брекзит, както и възможен Брекзит без сделка.

Борис Джонсън на първа премиерска визита в Шотландия

Междувременно Борис Джонсън замина първата си визита като министър-председател в Шотландия, която на референдума преди три години гласува против напускането на ЕС. Сега шотландците планират нов референдум за напускане на Обединеното кралство.

Шотландската визита на Джонсън в понеделник цели да покаже възобновяването на "връзките, които държат ведно нашето Обединено кралство". Материалното изражение на това послание са 300 млн. паунда финансиране, които британският премиер ще обещае на Шотландия. Той също така планира визити в Уелс и Северна Ирландия.

Самият Гоув заяви пред "Сънди Таймс", че целта все още е Брекзит със сделка, но правителството трябва да се подготви за всякакви варианти.

"С нов премиер, ново правителство и нова ясна мисия, ние ще напуснем ЕС на 31 октомври. Никакви "ако". Никакви "но". Без повече забавяне. Брекзит се случва", каза той.

"До момента лидерите на ЕС казват, че няма да променят своя подход – това е нереформираното споразумение за напускане на ЕС – или го приемате или не...Ние все още се надяваме, че те ще променят мнението си, но ние трябва да работим изхождайки от това, че те няма да го променят", добави Гоув.

Правителството ще отпусне 1 млрд. паунда допълнително

Финансовият министър Саджид Джавид съобщи, че тази седмица ще отпусне "значително допълнително финансиране", за да може Великобритания "да е напълно готова" да напусне на 31 октомври, със или без сделка. Според британски медии допълнителните пари ще са 1 млрд. паунда.

С част от тях ще се финансира "най-голямата досега публична информационна кампания", която да гарантира, че гражданите и бизнесът са готови за напускане на ЕС без споразумение, заяви Джавид пред в. "Телеграф".

"Под моето ръководство, финансовото министерство ще има нови приоритети и ще изпълни пълноценно ролята си да помогне за реализирането на Брекзит", допълни той.

Джавид каза, че в първия ден след поемането на поста е разпоредил спешно да се определи за какво трябва да бъдат инвестирани повече пари, за да може Великобритания да излезе от ЕС на 31 октомври – със или без сделка".

Той уточни, че ще се отпуснат пари за 500 нови гранични полицаи, както и за нова инфраструктура по пристанищата на страната, за да се гарантира, че няма да има задръствания и ще се обезпечи нормалното движение на стоките.

По 4 хил. паунда дневно за реклама на Джонсън във Фейсбук

Веднага след като Борис Джонсън спечели лидерския пост преди седмица, Консервативната партия отдели значителна сума за рекламна кампания във Фейсбук, за да засили позициите на новия премиер.

Партията към момента спонсорира излъчването на видео, осмиващо лидера на опозиционната Лейбъристка партия Джереми Корбин, както и други две реклами – в едната Борис Джонсън едната твърди, че гражданите на ЕС ще се чувстват сигурни във Великобритания при Брекзит без сделка, макар и да не се пояснява защо.

В другата платена реклама Джонсън пита гражданите какви са техните приоритети. Според мнозина целта на тази реклама е по-скоро да събере данните на потенциални избиратели.

Консервативната партия плаща над 4 000 паунда дневно за изпълването на тези реклами.  

Още по темата
Още от Европа