Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И на теория не може да наваксаме забавените транспортни ИСПА-проекта

10 коментара
И на теория не може да наваксаме забавените транспортни ИСПА-проекта

Дори на теория не можем да наваксаме закъснението по проектите за Дунав мост ІІ и жп линията Пловдив-Свиленград, учудвам се, че точно бившият транспортен министър повдига този въпрос, заяви в понеделник министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков. Той коментира думите на предшественика си Петър Мутафчиев, че ремонтът на жп линията изостава драстично и България ще изгуби еврофинансирането по проекта, след като даде старт на изграждането на речна информационна система на Дунав.

“Чувствам се като момчето с парцала, което трябва да изчисти изцапаното от някой друг, и го критикуват, че не чисти достатъчно бързо“, заяви Цветков.

На практика проектът за жп линията Пловдив-Свиленград, който струва около 300 млн. евро, е неспасяем. Все още има неприключили отчуждителни процедури по трасето, въпреки че модернизацията на релсовия път трябва да приключи в края на т.г.

ЕК категорично е отказала да удължи срока за проекта и е посъветвала страната да го включи към ОП “Транспорт“, за да се облекчи частично държавният бюджет. Това е и станало миналата седмица по време на заседанието на управляващия орган на оперативната програма. Вече жп линията е вкарана във финансирането за програмния период до 2013 г. и така в най-лошият случай страната ни ще загуби 70 млн. евро от ИСПА Оптимистичният е за двойно по-ниска сума.

В ОП влиза и магистралата Калотина-София.

Стартиралото изграждане на речната навигационна система БУЛРИС се финансира по ОП “Транспорт“ със 7.5 млн. евро. Само България няма такава инфосистема от всички държави по поречието на Дунав и ако не я изградим до 2013 г., ще бъдем глобени от ЕК.

Системата има за цел да следи речния трафик и да навигира корабите. От 2011 г. всички български корабособственици трябва да се оборудват с уреди за навигация от БУЛРИС – т.нар транспондери, чиято цена е около 500 евро.

Системата се изгражда от обединение “БУЛРИС 2009“, в което влизат българските “Си Ем Сис“, “Технологика“ и Държавното предприятие “Строителство и възстановяване“, както и хърватската “Круп“.

“Технологика“ е изградила информационната система за морска безопасност, но още не си е получила цялата сума за проекта и има да си везма от държавата 400 хил. лв..

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. alabala
    #12

    Цветков, как ще спасяваш европроектите като от Брюксел се дивят на поръчковите назначения в твоя ресор особено в жп.инфраструктурата, където си назначи все твои хора, които на всичкото отгоре фигурират в забранителен списък за работа с евро фондовете + зам.генереален директор, който хал хабер си няма от железница....още се чудя как след скандала с търга за линията Пловдви-Бургас си на мястото си или ББ ти е дал жълт картон....

  2. писна ми
    #11

    оялия се и крадлив червен министър не може да влезе в нормалните килограми за ръста си...ояждането е било прекалено голямо и е оставило трайни последици за организма на дебелата червена свиня, дето се е разгрухтяла в последно време в псевдо-опозиционно грухтене

  3. Карина
    #10

    да чисти и подрежда парцела, не знам някой насила да го е накарал, а ако има такъв елемент да се оправя с него.

  4. Алито
    #9

    яма как да стани. Договорът, парите и проектите бяха подписани още от кабинета на Костов през 2000-та година, с десет годишен гратисен период за лихвите. Първата работа на Царо обаче беше да съсече договореното и да тури без конкурседна турска фирма, която уж да строи. Европейците обаче отрязаха далаверата и почна едно бавене с години. Също като с магистрала Тракия, парите от европа също бяха гарантираниу, но те я дадоха на концесия. Мутафчиев за четири години министрество все пак направи нещо - боядиса в червено сградата на гарата в родния си Първомай, тва е положението. И сега имат наглост да приказват - бутнали баба си по стълбата и я питат защо е паднала...

  5. boby1945
    #8

    ламтят за власт, една година са на власт, а паретата тю. тю. тю.юю..ююююю ------

  6. RAN
    #7

    Когато ГЕРБ пое управлението през лятото на м.г. новата жп линия от Пловдив(Крумово) до Първомай бе готова и влаковете вървят по нея. Остана довършването само на един надлез и други по-дребни неща. Електрификацията е отделен Лот за цялата линия до Турската граница. Също миналата година италианците започнаха подготвителните работи по отсечката Първомай - Дим-град с нагласа тази година да завършат обекта(!). Но с идването на Цветков за министър и подмена на екипите за управление на обектите по ИСПА

  7. писна ми
    #6

    за да возим с влак турските гастарбайтери от Германия ли, междуселската ни мрежа е в плачевно състояние, не можеш да идеш от едно село в друго на 5 км без да си разбиеш колата, те ми строят някакви измислени от тях си трасета до космоса и обратно дето никой няма нужда от тях, слаби преговори с ЕС, калпави споразумения, схеми, кражби на пари в големи размери, нищо добро не ни чака

  8. доц.д-р.инж.Добрев
    #5

    Истината е в Царя. Долу Костов. Поемам повечето от коментариите на д-р Зенгинова.доц. д-р. инж. Петър Добрев Добрев,ТУ-София: пенсионер, ТУ-Перник: Ръководител Катедра.

  9. реалист
    #3

    Призна си, че е най-големият парцал!

  10. железничар
    #1

    С това, което направихте и проспахте, вече нищо повече не можете да спасите и никой друг не е и няма да ви бъде виновен! Крайно време е да разберете кои сте, откъде сте и къде ви е мястото!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.