Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Концесията на летище София се препъна в жалба

Спиране на процедурата иска строителят на новата писта, който има да си прибира 45 млн. долара

6 коментара
Концесията на летище София се препъна в жалба

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да спре процедурата по търсене на концесионер на летище "София" искат в своя жалба фирмите от консорциума, изградил новата писта на столичния аеропорт, който е в съдебен спор с държавното дружество. Дружествата "Мохамед Абдулмохсин Ал-Карафи и Синове за Дженерал Трейдинг,Дженеръл Контрактинг енд Индастриъл Стракчърс У.Л.Л." и "Адмак Дженеръл Контрактинг Къмпани У.Л.Л.", които са част от консорциума МАК/АДМАК, са внесли своята претенция в антимонополния орган на 15 юни, сочи справка в сайта на комисията.

Има иницииран процес, все още няма произнасяне от КЗК дали, докато се разглежда казусът, концесията ще бъде временно спряна.

От какво се жалва саудитско-кувейтското обединение не е ясно. Все още няма крайно съдебно решение по спора му с държавното дружество "Летище София" за неплатени суми по неустойки и неосвобождаване на банкови гаранции при изграждането на новата пистова система на аеропорта.  В документацията за концесионирането на летището изрично е посочено, че бъдещият му частен оператор няма да има каквито и да било задължения за участие в това арбитражно дело, нито да трябва да плаща някакви присъдени на МАК/АДМАК суми.

Държавното "Летище София" бе осъдено от изпълнителя на строежа през септември 2011 г. в Арбитражния съд на Международната търговска камара в Париж. То трябваше да плати  близо 45 млн. долара на консорциума, като решението на чуждия съд е потвърдено и от Софийския градски съд, което обаче се обжалва през лятото на 2014 г. и все още това съдебно производство не е приключило.

Вероятно изпълнителят е притеснен, че след оттеглянето на държавната фирма от управлението на столичното летища тя няма да има финансовата възможност да уреди задълженията си по строежа на пистата.

Ако КЗК реши, че жалбата е допустима и наложи временни мерки по спиране на процедурата за концесията до произнасянето на решението, значително ще се отложи намирането на частен оператор, който да е готов да даде 550 млн. лв. без ДДС първоначална вноска, която да отиде за погасяване на борчовете и оздравяването на "Българските държавни железници".

Процедурата за концесиониране на летище София бе обявена на 3 юни като кандидат-операторите трябва да отговарят на изисквания за опит в управлението на летища и финансова стабилност. Техните оферти ще се приемат до 20 октомври 2016 г. и ще бъдат отворени на следващия ден.

Едно производство по Закона за конкуренцията обаче ще отложи посочените срокове.

Отделно срещу концесионирането на аеропорта са транспортните синдикати, които смятат, че то може да осигури за бюджета и за държавната фирма далеч по-добри суми от изчислените от Министерския съвет приходи от 1.2 млрд. лв. за БДЖ и бюджета и 2.7 млрд. лв. за новия оператор. Профсъюзите заплашиха с протести и блокади на летището, ако процедурата не бъде спряна.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Human
    #6
  2. kaloto
    #5
  3. Г-н Апи Тапи
    #4

    Давайте всичко на концесия.Дадохте златото, дадохте водата, дадохте електропреносната система, дадохте мобилните услуги ... давайте и това летище.За какво са ни на нас печеливши предприятия.Нека чужденците да богатеят от това и след това да изнасят печалбата в собствената си държава, а тук за тях да работи сульо пульо за 400 лв.

  4. Г-н Апи Тапи
    #3
  5. Калико Джо
    #2

    Само не ми е ясно защото пистата е трябвало да бъде строена от саудитско-кувейтски консорциум. Нали уж ние сме големите строители?!

  6. Когато е за отблокиране на ЧАСТНА далавера с ТИМ, държавата ще се разплати, не се притеснявайте!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.