"Макдоналдс" продава китайския си бизнес за 2.08 млрд. долара

"Макдоналдс" продава китайския си бизнес за 2.08 млрд. долара

Веригата за бързо хранене "Макдоналдс" (McDonald's) продава контролния дял в бизнеса си в Китай и Хонконг на държавната китайска инвестиционна корпорация СИТИК (CITIC Group) и американския инвестиционен фонд "Карлайл" (Carlyle Group). Сделката за 80 процента от акциите е за 2.08 млрд. долара, съобщиха компаниите, цитирани от световните агенции в понеделник.

Според условията за 20-годишното ползване на марката, "Макдоналдс" ще получи пари кеш и 20 процента в новата компания, която ще управлява фрайнчайза. От дружеството 52 процента ще държи СИТИК, а "Карлайл" ще притежава 28 на сто.

Първоначалните планове на "Макдоналдс" бяха да изкара близо 3 млрд. долара от пълната продажба на китайския си бизнес, но по-късно реши да запази миноритарен дял с очакване за бъдещо разрастване на този пазар. Също така се отказа да продава бизнеса си в Южна Корея, припомня Ройтерс.

Веригата за бързо хранени притежава 2400 заведения в континенталната част на Китай и 240 – в Хонконг, където работят над 120 хил. души. Намеренията са съществуващите обекти да увеличат продажбите си като привлекат клиенти с нови менюта. Отделно се планира отварянето на още 1500 нови заведения в Китай през идните пет години, за да се възползват от бързо растящото търсене сред увеличаващата се средна класа в страната, допълва АП.

Основният конкурент на "Макдоналдс" в региона е компанията "Йъм Чайна Холдингс"(Yum China Holdings Inc.), която притежава марките "Кей Еф Си" (KFC) и "Пица Хът" (Pizza Hut) в Китай. Този холдинг, заедно със "Старбъкс" (Starbucks Corp.), планират да отворят още 3 хил. обекта в страната в следващите пет години.

Сделката, която трябва да бъде одобрена от регулаторните органи, се очаква да бъде завършена в средата на 2017 година.

Още от Бизнес