Международни превозвачи протестират на ГКПП "Капитан Андреево"

Причината е чакането от три - четири дни за обработка на товарните камиони

Международни превозвачи протестират  на ГКПП "Капитан Андреево"

Mеждународни превозвачи - български и турски излизат на протест от двете страни на един от най-натоварените пунктове в Европа - ГКПП "Капитан Андреево" в сряда.

Причина за недоволството им е бавната обработка на камионите и товарите на границата между двете страни.

Това води до образуване на километрични опашки и тировете изчакат на място повече от три дни. Това съобщиха от Съюза на международните превозвачи в България и Асоциацията на превозвачите на Турция.

Браншовите организации настояват за спешни мерки, които да ускорят обработката на товарите и преминаването на камионите.

Ситуацията е такава от около месец и е характерна за този период на годината. Причината са в предстоящите празници. Тази година обаче се е увеличило времето на чакане.

"Около 90 – 95 часа чакат шофьорите на граничният пункт "Капитан Андреево" на вход България", каза Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи у нас.

По думите му причините за това са няколко. Едната е смяната на часовото време. България го променя и се връща към зимно часово време, докато Турция не. Така се получава часова разлика в смените - българските гранични власти се сменят в 8 чака, а турските - в 9 часа. Това води до загуба на 2 часа, през които не се обработват товари, обясни Йордан Арабаджиев.

Водени са разговори с турските власти, но те отказват да се напаснат на българското време, за да се сменят от двете стрни на границата по едно и също време, каза Васил Инджов, директор на митницата на ГКПП "Капитан Андреево" пред бТВ. Той не обясни защо българските гранични власти не могат да се сменят по едно и също време със смяната на турските.

Превозвачите настояват и за изграждането на още един коридор за обработка на товарите, с което ще се увеличи пропускателността на пункта с около 200 камиона дневно, посочи Арабаджиев.

Има постигната договорка за изграждането на допълнително трасе за обработка на извънгабаритни товари, като до края на годината ще бъде обявена обществена поръчка, каза Васил Инджов. Това означава, че в рамките на година няма да има нов коридор.

Инджов увери, че граничните служители работят на максимални обороти и правят всичко възможно за бърза обработка на тировете. Граничният пункт в момента разполага с 10 кантара, като за денонощие на вход товарни се обработват около 1150 – 1200 тира, посочи шефът на митническия пункт.

Споделяне

Още от Бизнес

Трябва ли да се приеме гласуване по пощата и видеонаблюдение в секциите?