Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нова стъпка към приемането на пакета "Мобилност" за превозвачите

Кошмарът на българските превозвачи - връщането на камионите и почивката извън кабините, остава

4 коментара
Нова стъпка към приемането на пакета "Мобилност" за превозвачите

Още една стъпка към окончателното приемане на пакета "Мобилност", който предвижда връщането на камионите и почивката на водачите да става извън кабините, беше направена от Европейския парламент.

Във вторник Комисията по транспорт и туризъм в ЕП одобри Споразумението между преговарящите от Европейския парламент и Финландското председателство относно реформата в сектора на автомобилния транспорт.

За да влезе в сила, споразумението сега трябва да бъде одобрено от министрите на ЕС, а след това и в пленарната зала от Европейския парламент.

Правилата за почивките на шофьорите ще трябва да започнат да се прилагат до 20 дни след влизането им в сила, докато за повечето от останалите има гратисен период от 18 месеца, става ясно от съобщението на ЕП.

Новите правила за командированите шофьори, времето за почивка на превозвачите и по-стриктните правила за каботаж имат за цел да прекратят нарушенията на конкуренцията в транспортния сектор и да предоставят по-добри условия за почивки на превозвачите, е посочено в съобщението на ЕП.

България е срещу новите правила, като вече обяви, че след влизането им сила те ще бъдат атакувани пред Европейския съд.

Камионите ще трябва да се връщат на всеки 8 седмици

Споразумението запазва съществуващите лимити за каботаж - три операции в рамките на седем дни. Въвежда се обаче регистриране на преминаването на граници с тахографа на превозните средства. Целта е борба с нарушенията.

За да се предотврати "систематичния каботаж", се въвежда "срок на прекъсване" от четири дни преди извършването на по-нататъшни каботажни операции в рамките на същата държава със същото превозно средство.

За справяне с проблема с т. нар. фирми "пощенски кутии", транспортните дружества ще трябва да провеждат значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Това най-вероятно ще принуди редица български компании да открият фирми в чужбина. Поне такива бяха намеренията на част от българския бизнес.

Новите правила изискват още връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици.

Тъй като операторите все по-често използват микробуси за предоставянето на международни транспортни услуги, тези оператори също ще трябва да отговарят на нормите на ЕС за транспортни оператори и да оборудват микробусите с тахограф.

Нови правила за командироването на превозвачите

Правилата на ниво ЕС за командироване на превозвачи ще дадат по-ясна правна рамка за прилагането на правилата за командированите работници в силно мобилния транспортен сектор. Целта е намаляване на различните национални подходи и гарантиране на справедливо заплащане за шофьорите, посочват от ЕП.

Одобрените правила при командироване предвиждат да се прилагат върху каботажните и трансграничните операции. Изключение се прави за транзит, двустранните операции и двустранните операции с едно допълнително натоварване или разтоварване във всяка посока или нула на отиване и две на връщане.

Шофьорите трябва да почиват извън кабината

Одобреният текст включва изменения, които помагат за гарантирането на по-добри условия за почивка на шофьорите и им позволяват да прекарват повече време у дома, посочват от ЕП.

Компаниите ще трябва да организират разписанията си по такъв начин, че международните шофьори да имат възможност да се прибират у дома на редовни интервали - поне на всеки три или четири седмици в зависимост от работния график.

Задължителната почивка в края на седмицата, известна като редовната седмична почивка, не може да бъде взета в кабината на превозното средство, гласи още съгласуваният текст. Ако тази почивка се взема извън дома, настаняването трябва да бъде платено от компанията.

В извънредни случаи, новите правила позволяват на шофьорите да надвишават времето на шофиране при строги ограничения за стигане у дома за седмичната почивка, когато са много близо до основната база.

Гласуването

Временното споразумение относно правилата за командироването на шофьорите беше прието с 27 гласа "за", срещу 22 гласа "против". Въздържали се нямаше.

Временното споразумение относно правилата за периодите за почивки беше прието с 27 гласа "за", срещу 17 гласа "против" и 5 гласа "въздържал се".

Временното споразумение относно правилата за достъп до пазара за превози на товари, беше прието с 32 гласа "за", срещу 17 гласа "против" и без нито един въздържал се.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. т€еритория на Мики Маус
    #4
    Отговор на коментар #3

    твоята логика-логиката на подлеца. Нищо по темата, и от 9 кладенеца вода, но тези,които нарушават ОСНОВОПОЛАГАЩИ принципи на ЕС(€$) били имали право, защото ти плащат. Целия преход започна с ЛЪЖЛИВИ общеания, за да ни унищожите, измамите и използвате! Автомобилния транспорт на товари-един от млкото отрасли,където Източна Европа е конкурентна! Разправяте се с нас с фалшиви средства, противоречащи на основаполагащите принципи на ЕС.

  2. Селска десница
    #3

    А защо им трябваше на превозвачите да блокират приемането на ТОЛ системата? Направиха така, че турските тирове сега ще плащат по 10 лева вместо винетка от 23 лева от К Анреево до Русе? Само поради това сега държавата трябва да е пасивна, защото са небалагодарни, а да не говорим, че влязоха със скъсани дънки в МС. Поне Макрон ще ги научи на прилично облекло!

  3. coffee davidov
    #2

    E, какво става, уж наште успяха да извоюват половината неща, а сега се оказва, че ония си приемат, а наште зяпат. Да се наложи вето, там където се иска гласуване на 28-те единно. Бойчо дали има топки да наложи вето. Къде е България да удари на масата.

  4. т€еритория на Мики Маус
    #1

    Ха ха! Виждате ли! Запада си пробутва конюнктурните интереси в противоречие със свободния пазар.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.