Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Открит е първият 14 км участък от "Струма" между Долна Диканя и Дупница

12 коментара
Терзиева пожела лек път на шофьорите по първия участък от "Струма", сн. БГНЕС

Първият участък от автомагистрала "Струма" между радомирското село Долна Диканя и Дупница бе открит във вторник от министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева. Символично през новия пътен участък преминаха няколко автомобила, а движението за всички превозни средства става възможно от 13 часа.

 

Знеполският епископ Йоан освети трасето и пожела щастливо пътуване на българските и международни шофьори.

 

От днес ще можем да пътуваме много по-бързо, безопасно и сигурно, заяви Терзиева. Тя обясни, че пускането на новия участък съкращава пътуването с 30 минути. Вече е разрешена скорост от 120 км в час по цялото трасе от пернишкия квартал "Даскалово" до Дупница, а през август ще бъде подписан акт 16 и ще отпадне ограничението от 120 км, съобщи Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".

 

Терзиева коментира, че пускането на участъка от Долна Диканя до пътен възел Дупница – Север е много важен не само за строителите, за транзитно преминаващите, но и за живеещите в двете общини, през които този път минава. Една от основните цели на нашето правителство е извеждане на държавата по пътя на икономическия растеж, заяви регионалният министър. Затова ще продължим да изграждаме такива инфраструктурни обекти, които ще ни свързват с европейската пътна мрежа, допълни тя.

 

Общата дължина на лот 1 от "Струма" Долна Диканя - Дупница е 16.78 км. В движение бяха пуснати 13.98 км от участъка и две пътни връзки "София - Дупница“ и "Дупница - София“. Останалите 2.8 км от участъка ще бъдат въведени в експлоатация до края на август. По договор срокът на завършване на обекта е 1 септември 2013 г., но движението по готовия участък се пуска предсрочно, за да се улесни трафикът в посока Кулата.

 

На обекта има 18 големи съоръжения- 4 моста, 7 подлеза, 6 надлеза и един виадукт. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма "Транспорт“ 2007 - 2013 г.

 

Изпълнител на отсечката е консорциум между "Главболгарстрой Инфраструктурно строителство”, "Пътстрой 92” и италианската "Импреза”. Консултант на обекта е ДЗЗД "Инфраструктура магистрални пътища”.

 

Съвсем скоро се очаква да започнат и строителните работи по изграждането на втория участък от автомагистралата – от Дупница до Благоевград, чиято дължина е 37.484 км. И този обект ще се изпълнява от същия консорциум като първия лот.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    На Боко пожарникаря най много му липсва ей това откриване на каквото и да е .Важното беше той да се изтипоса с горилите си и мишоците министри и да резне лентичката.Той освен да играе мачлета и да реже ленти,които ни струваха всяка една по хиляди левове за хеликоптери,охрани и всички други негови прищявки-затова вкара Бг под дъното.Сега вместо да се скрият в миша дупка ,пак се ежат и за власт мечтаят.Наглецш.

  2. Анонимен
    #11

    "Да е жив и здрав Бойко, защото действа като добър стопанин за Държавата! "Люлин", "Околовръстното", "Тракия", "Дунав мост 2" и колко други забатачени обекти направи, без "братко" и "татко"... Тъпа Ода на радостта!

  3. Анонимен
    #10

    ДО 8 КАКВА КРИЗА БЕ ПРОСТАК ТОЗИ БЮДЖЕТ Е НАЙ ГОЛЕМИЯ ОТКАКТО Е ОСВОБОДЕНА БЪЛГАРИЯ ОТ ТУРСКО.ТОЛКОВА В БЪЛГАРИЯ НЕ СЕ Е ПРОИЗВЕЖДАЛО И НЕ СА СЪБИРАНИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ ОТ МИТА И АКЦИЗИ КАТО СЕ ИМА ПРЕДВИД ЧЕ НАСЕЛЕНИЕТО Е НАМАЛЯЛО А ИМА И 500000 НЕ РАБОТЕЩИ ЦИГАНИ ТОВА ПОКАЗВА ЧЕ БЪЛГАРИЯ НЕ Е В КРИЗА ТО КРИЗАТА Е ЗА НЕКАДЪРНИ И КРАДЛИВИ ПОЛИТИЦИ.А С ТОВА ОБЯСНЯВАТ НА ПРОСТАЦИТЕ ЗАЩО СА БЕДНИ НЕ СИКАТ ДА ИМ КАЖАТ ПРИКАЗКАТА НА ПОЕТА НАРОДА ПРОСТ И БЕДЕН.

  4. Анонимен
    #9

    Кой ще бъде последният да дръпне шалтера, като ни съсипят комунягите?

  5. Анонимен
    #8

    Значи може да се открива магистрала и без да се впряга цялата авиация; и без на земята да хвърчат колите на НСО, които да взимат Борисов и компания от летищата до местата на отсечките; и без да се мобилизира всичко живо на съответните места, както и (да не забравя) без мобилизацията на цялото ръководство на ЕНП и ЕК - да видят магистрала хората, с други думи - без да се харчат много десетки хиляди лева от хазната в "тази най-страшна, от Аспарух насам, криза". И най-важното, значи е можело това да

  6. Анонимен
    #7

    това беше, сега червения тайфун ще омете всичко....

  7. Анонимен
    #6

    Ще изметеш ти, шушулка изсъхнала!

  8. Анонимен
    #5

    2,3,4, oт нас зависи колко време ще изтърпим тази комунистическа паплач. Колкото по-скоро ги изметем, толкова по-бързо ще се възстанови стабилността в държавата.

  9. Анонимен
    #4

    Мдааа, комунетата ще открият още 2-3 обекта завещани им от Бат Бойко и толкоз. От там насетне започва ЗАКРИВАНЕТО. Последния да пусне водата...

  10. Анонимен
    #3

    Да е жив и здрав Бойко, защото действа като добър стопанин за Държавата! "Люлин", "Околовръстното", "Тракия", "Дунав мост 2" и колко други забатачени обекти направи, без "братко" и "татко".И на "ачика" започна да публикува всички заседания на МС, които новата тройна коалиция скри отново. Но на простия българин обаче това не му стига, той си мрази по принцип и гласува със задника си и получава каквото заслужава. А пък който не гласува, има най-големи претенции?! И вдига естествено процента на АТАКА

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.