Поредни законодателни промени за защита на клиентите на туроператори при фалит подготвя Министерството на туризма. Поводът е нов случай на фалирал туроператор, заради когото стотици клиенти останаха без предварително платена почивка.
Въпросът да по-добрата защита на туристите ще бъде обсъден на среща в Министерството на туризма в понеделник, 4 май, на която са поканени представители на браншовите организации, съобщиха от ведомството. Изпратено е и писмо до Комисията за финансов надзор, за да бъдат проучени възможностите за подобряване на условията при сключване на туроператорска застраховка и механизмите за прилагането ѝ в подобни случаи, както и за по-ефективен контрол в сектора. Предстои среща и с Асоциацията на българските застрахователи.
Последният случай с фалирал туроператор е от 29 април, когато фирмата„Арайвалс- Иди“ е уведомила партньорите си, че не може да изпълнява дейността си и започва процедура по несъстоятелност. Веднага е установен контакт с Комисията за защита на потребителите и са изпратени на място експерти на Министерството на туризма. Установено е, че за предстоящите празници са продадени туристически пакети за Сардиния, Италия (160 човека), Римини, Италия (45 човека) и Лефкада, Гърция (80 човека), но пътувания няма да се осъществят.
Министерството на туризма е поискало да бъде наложена имуществена санкция, тъй като не е уведомено от фирмата за започнатата процедура по несъстоятелност, съгласно Закона за туризма. Според получената информация, фирмата има сключена застраховка „Отговорност на туроператора”, валидна до 8 юли 2015 г. с лимит на отговорност 900 000 лв.
Проверката по случая продължава.
Това е поредният фалирал туроператор, който оставя свои клиенти без предварително платена услуга. При предишните случаи също имаше промени в законодателството с цел по-добра защита на туристите.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Липсата на постоянен и ефикасен контрол от страна на съответните държавни институции: издаване на неограничен брой линцензи, липса на прецизни критерий за издаването им, липса на контрол, отнасящ се до качеството, цената и реализацията на съответните туристически продукти, са едни от главните причини за многото катастрофи сред туристическите агенции.
Проверките, правени от КЗП са неефективни, често чисто формални, отеделящи време и внимание често пъти на абсолютно безсмислени и неоснователни оплаквания.
Често …
пъти, се предлагат и реализират пътувания от лица, които нямат право на това, при условия, неотговарящи на професионалните стандарти, и срещу подобни "туроператори" не се предприема нищо, тъй като те са просто само физически лица. Отнетият лиценз поради злоупотреба, може да бъде заместен с нов такъв след 12 месеца, а този, които е бил МОЛ, след направено финансово нарушение и злоупотреба, има право да регистрира отново фирма и отново да бъде материално отговорен.