Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ще искаме 138 млн. евро от ЕС за коригиране коритото на Дунав

6 коментара
Ще искаме 138 млн. евро от ЕС за коригиране коритото на Дунав

Около 138 млн.евро са нужни за подобряване на условията за корабоплаването по река Дунав, съобщиха в понеделник от Министерството на транспорта и съобщенията, цитирайки заместник-министърът на транспорта Даниела Никифорова след участието ѝ на регионалната конференция “Дунавско сътрудничество без граници”. Тя се проведе в края на миналата седмица в Белград. Проектът, който се разработва от Министерство на транспорта, ще кандидатства за финансиране от фондовете на Европейския съюз, уточни заместник-министър Никифорова.

За изготвяне на работните проекти, с които се кандидатства за финанасовата помощ, са необходими близо 10 млн.евро, уточни изпълнителният директор на Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав Георги Георгиев. Първо трябва да се извършват проучвания, сондажни работи, топографски работи и геология за моделни изследвания. Според Георгиев вече има план за намирането на сумата и още в рамките на това правителство проектът ще започне да се реализира.

Работният проект включва преодоляването на проблемните райони на Батин и Белене в общия българо-румънския участък на реката. Мерките включват осигуряване минимум 3.50 метра дълбочина на газене на корабите при ниски води и ширина на навигационния път от 180 метра. Строителството включва изграждане на ограничителни съоръжения, като речни буни, преграждане на второстепенни канали, драгажни дейности и укрепване на речния бряг. По план строителството трябва да се извърши в рамките на 4 години.

Заместник–министър Даниела Никифорова съобщи, че след реализацията на този проект, транспортният трафик по реката ще се увеличи с близо 30%, а транспортните разходи ще намалеят с 0.030 евро за т/км.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. stef4o
    #7

    pi6e se "korigirane", prostatzi!!!:(

  2. Браво
    #6

    Не си правете илюзии! Орешарски също е тръгнал само да обещава (до уволнението си)!

  3. Живка
    #5

    Влизането май се отлага!!! Поне с една година! Иначе си прав за наводненията!

  4. STEFAN D-r D TCHOLAKOV-SVERIGE
    #4

    ДА СЕРА НА БЪЛГАРСКИЯТ ПРЕЗИДЕНТ Автор: СТЕФАН д-р Д ЧОЛАК Получено на: 14 Ноември 2005 01:04 ДА СЕРА НА БЪЛГАРСКИЯТ ПРЕЗИДЕНТ В УСТАТА КАТО ГЛАНОКОМАНДВАЩ НА БЪЛГАРСКАТА АРМИЯ ОСВОБОДИТЕЛ НА ИРАК, АВГАНИСТАН И ДРУГИ КОЛОНИАЛНИ ВЛАДЕНИЯ ..... ДА СЕРА НА БЪЛГАРСКИТЕ ПАРЛА-МА ДУПЕТАТИ И ЦЯЛАТА ДЪРЖАВНИЧЕСКА ИЗМЕТ ! http://www.holywar.org/CART151.gif. http://www.rense.com/1.imagesH/zism.jpg. http://www.geocities.com/CapitolHill/8425/pee.gifДА СИ ЕБАТ ПУТКАТА МАЙЧИНА ВСИЧКИ СПОРТНИ ДЕЯТЕЛИ, УПРАВНИЦИ

  5. КХ
    #2

    Сега шипинга като си има за ресорен заместник-министър бивша детска учителка, ще цъфне и ще върже.Както казва един от любимите ми Шекспирови персонажи Кучидрян, такива трябва "да се бържат върже"!

  6. Ivan
    #1

    Vodniq transport na istina e vajen i trabva da se razviva. problema e ce predlojenite merki i proekti sa ot edna strana moralno ostareli. Prirodata ne moje da se korigira v tova cislo i Dunav (moje da se korigriat coveshki dejstviq. Praktikata e pokazla ce tezi proekti sa pagubni za prirodata s nepopravimi posledici. Naj-vajnoto obace e ce otnovo ste se naleqt pari za ikonomiceski neizdyrjani proekti

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.