Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Турските строители на магистрала "Люлин" вкарват български подизпълнител

3 коментара
Турските строители на магистрала "Люлин" вкарват български подизпълнител

На поредната от ежеседмичните срещи между Националната агенция "Пътна администрация" (НАПИ) и фирмата-строител на магистрала "Люлин" – турската "Мапа Ченгиз", изпълнителят е заявил принципното си намерение да наеме български подизпълнители с цел ускоряване на работите. Това обясни в понеделник новоназначеният зам-изпълнителен директор в НАПИ Асен Антов.

Турската фирма не е коментирала пред агенцията имена на фирми и видове работи, които възнамерява да отдава на подизпълнители, обясни Антов. "НАПИ не може да се намесва в конкретния избор на подизпълнители, но по условията на договора е необходимо изричното съгласие на възложителя за наемането на подизпълнител за работи на стойност над 300 000 евро. Целта на клаузата е да предпазва възложителя от недостатъчно квалифицирани подизпълнители за по-големи обеми работа." добави още зам.-директорът на НАПИ.

Преди около месец министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов заяви, че е възможно в проекта да се вкара подизпълнител за ускоряване на строителството, а същия ден шефът на "Главболгарстрой" Симеон Пешов заяви, че положението с "Люлин" е критично и ако се изгони изпълнителят и се раздели отсечката на лотове, фирмата му има капацитетът да се справи.

Проектът за магистрала "Люлин" се финансира със 111.3 млн. евро европейски пари по линия на ИСПА. Строежът ѝ трябва да приключи до края на декември 2009 г. за да усвоим парите, но през лятото бе отчетено петмесечно закъснение. Средствата по програма ИСПА така или иначе са замразени от началото на годината заради злоупотреби и конфликт на интереси, а Брюксел ще се произнесе дали ще пусне парите чак следващата година.

До тогава турските изпълнители трябва да се мобилизират много сериозно, за да наваксат закъснението по проекта. Предвижда се сегашният брой работници от около 300 да се увеличи до 1000 души през пролетта на 2009 г. Ще се мобилизират на нови екипи, ще се осигури още една пилотна машина, ще се доставят на допълнителни кофражи и т.н., ангажирали са се в петък турците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Карина
    #4

    при забава няма ли или да вземем проекта пък после когато го изпълним

  2. а?
    #2

    никой не търси сметка на Главболгарстрой за бездарното и безнадеждно закъсняло изпълнение на възела при Симеоновско шосе на Околовръстния път на София?

  3. Стамбо
    #1

    (ега ти СССРското име!) е сред основните спонсори на латинотуриста, видния бракониер, агент на ДС и носител на 3 пера, др. Гоце от Сырыщник.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.