Велоконцесията в столицата е върната на поправителен

Велоконцесията в столицата е върната на поправителен

Върховният административен съд отмени решението на Столичния общински съвет за определяне на концесионер, който да изгради и експлоатира системата за отдаване под наем на обществени велосипеди и рекламни елементи. Според решението от 24 април документите на участниците в търга трябва да бъдат разгледани и оценени наново, тъй като един от тях е отстранен неправомерно.

Решението може да се обжалва в 14-дневен срок.

За победител в процедурата беше определено обединението "София байкс", в което влизат печатницата "Билборд" АД, фирмата за реклама в метрото "Моушънс артс" и компанията "Делта карт", която притежава картинг пистата "Лаута" в Пловдив. Срещу концесионна такса от 1.8 млн. евро на година те трябваше да получат правото да изградят 33 стоянки, да осигурят 400 велосипеда и да ползват 150 рекламни съоръжения. Според предложението им те ще управляват системата 8 години и ще инвестират в изграждането ѝ 2.2 млн. евро.

Решението за определянето на "София байкс" за победител беше обжалвано от обединението "Вело Арчър София", свързано с рекламния бос Красимир Гергов. Според документите то е отстранено от участие, тъй като не се съобразило с площта, която трябва да заемат стоянките за велосипеди, както и със схемата за поставянето им. За това и офертата му не е оценена.

Според съда обаче отстраненият участник е изпратил множество запитвания, свързани с площта на стоянките и схемата за поставяне, на които не е получил адекватни отговори от комисията по процедурата. Основният мотив на дружеството да предложи различни параметри на велопаркингите е бил, че така те отговарят на изискванията за безопасност. "Вело Арчър София" обаче декларира, че ще се съобрази със схемата и параметрите, заложени от общината. Въпреки това дружеството не е получило правото да даде допълнителни документи към офертата си, каквито са предоставили други участници в процедурата, става ясно от съдебното решение. Магистратите смятат, че документите на участниците в търга трябва да бъдат разгледани отново.

Решението може да се обжалва, но това със сигурност ще забави още доста сключването на договор за концесията. Ако петчленен състав на Върховния административен съд потвърди решението на тричленния, това означава още по-голямо забавяне, тъй като оценката на офертите трябва да се прави наново, а е възможно и следващото решение да се обжалва.

Концесията за системата от обществени велосипеди беше открита през януари 2016 г. Повече от година мина, докато се стигне до избор на изпълнител през февруари миналата година.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес