Южното платно на "Тодор Каблешков" най-сетне е пуснато, но с незавършени тротоари

Лошите ремонти в мандата на Фандъкова се превърнаха в "нещо типично софийско", смята Борис Бонев от "Спаси София"

Южното платно на "Тодор Каблешков" най-сетне е пуснато, но с незавършени тротоари

Тотално забавилият се ремонт на южното платно на бул. "Тодор Каблешков", от бул. "България" до ул. "Д. Белишки", най-сетне приключи и от понеделник е пуснато движението по него. Оказа се обаче, че по платното е пуснато само движението за автомобили, но тротоарите още са строителна площадка. Спорно е и качеството на изградената велоалея.

"Тротоарите не са приключени, по тях още се работи. Зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов е на мястото на обекта и е казал на строителите да ги оправят", посочиха пред Mediapool от Столична община. 

От мястото на събитието

До тази развръзка се стигна след сигнал на "Спаси София" във фейсбук тази сутрин за състоянието на тази част от булеварда.

"Тротоарите не са завършени, неравни са и са изградени с възможно най-грозните павета, фугите между тях не са запълнени, ръбовете на бордюрите са без добри скосявания, посадните места на малките нови фиданки са незавършени и пълни със строителни отпадъци", посочи неправителствената организация.

Пред Mediapool Борис Бонев заяви, че недоумява защо е избързано да се пусне платното като тротоарите не са готови. Той добави, че лошите ремонти, последвани от "ремонт на ремонта" са се превърнали в "нещо типично софийско" в мандата на Йорданка Фандъкова. Бонев е категоричен, че в други големи градове на страната проектите се изпълняват значително по-добре.

От "Спаси София" имат и сериозни резерви и за изградената велоалея и предупреждават, че реално няма да върши никаква работа.

"Велосипедното трасе не отговаря дори на минималните изисквания за широчина. Настилката е неравна, а скосяванията са високи и опасни. Но поне Фандъкова може да се похвали с първите 800 метра нова велоалея за тази година", казаха оттам. 

От "Спаси София" предупреждават за потенциален ремонт на ремонта заради бъдещата работа по трамвайното трасе.

"Още в началото на ремонта попитахме как ще правите ремонт без план за реновиране на трамвайното платно и предупредихме, че после новото трасе ще се разбива заради трамвайните острови, а от Столична община ни заявиха, че ремонтът на трамвайното трасе ще се прави впоследствие", коментира пред Mediapool Борис Бонев.

"Всичко това се случи буквално пред очите на кмета, която живее на 100 метра от бул. "Тодор Каблешков", който по думите ѝ е приоритет №1, откакто е начело на София. Нямаме никаква надежда, че това управление някога ще се научи да прави нещата както трябва - с добър проект, спазвайки сроковете и с европейско качество. Те просто толкова си могат, за разлика от усвояването, в което са шампиони", посочват още от "Спаси София".

И техника пропада

Ремонтът на южното платно на бул. "Тодор Каблешков", освен че значително се забави, бе свързан и с редица парадокси. При един от тях граждани заснеха как в дупките на булеварда пропадна дори строителна техника. Фрапантни снимки бяха разпространени във фейсбук от Борис Цветков, бивш общински съветник и в управата на "Дискусионен клуб за социална местна политика".

"Снимката ми бе изпратена от гражданин и е направена в участъка на "Тодор Каблешков", който се ремонтира в момента между бул. "България" и "Луи Айер" в близост до обект на голяма бензиностанция", посочи Цветков пред Mediapool в края на октомври.

Закъснение над 80 дни заради валежи в сушавата 2020

Пуснатото южно платно на булеварда, без завършени тротоари, се случва след повече от 80 дни закъснение, което преди седмици бе официално признато от зам.-кмета по строителството Ангел Джоргов. Той обаче оправда забавянето с дъждове през лятото в иначе сушавата 2020 година.

"Заради дъждовните дни през юни и юли се е натрупало закъснение от около месец. Строителят също така трябваше да се съобрази с няколко проекта за топлопроводи и газопроводи по линия на частни инвеститори, както и премахването на топлофикационен колектор, който се оказа, че не е действащ", каза в средата на октомври Джоров.

Любопитен детайл е, че изпълнителят няма да бъде санкциониран, тъй като "то не е по тяхна вина, но при увеличаване на закъснението, ще бъде наложена санкция", каза още той.

Заради закъснението ремонтът на северното платно изцяло остана за пролетта на 2021 година.

За този ремонт Столична община има подписан договор с "Трейс Груп Холд" за 11 млн. лв. с ДДС. Други 11 млн. лв. бяха платени за отчуждаване на терени за разширяването на булеварда, което е едва с 1 км.

Столична община: Засадихме 86 фиданки явор

На 15 ноември от Столична община съобщиха, че от понеделник ще бъде пуснато изцяло движението по новоизграденото южно пътно платно на бул. "Тодор Каблешков". Оттам уточниха, че движението ще бъде еднопосочно и ще се извършва в две пътни платна. Възстановява се и еднопосочното движение в северното платно към бул. "България". В съобщението, пуснато в почивния неделен ден, има и изречение, че строителните работи по тротоарите продължават. Обикновено Столична община пуска съобщения в деня на откриването на обектите, а често те са съпътствани и с инспекции на столичния кмет, но днес е избрала друг подход с предварителна информация в уикенда.

Посочено бе, че са изградени нов водопровод, канализация, електро- и телекомуникации, както и мрежи за газификация и топлофикация. Монтирано е улично осветление и са засадени 86 броя фиданки - явори.

Предстои и възстановяване на движението на градския транспорт в района, след като са извършени 72-часови проби на контактно-кабелната мрежа за тролейбусни линии № 7 и № 8.

От днес се възстановяват постоянните маршрути на тролейбусните линии 7 и 8, както и на автобусни линии 73, 74, 76 и 204. 

Споделяне

Още по темата

Още от България