Заради въвеждането на отстъпки и нова система за плащане

Десетки хиляди софиянци получиха подвеждащи августовски сметки за парно

Десетки хиляди софиянци получиха подвеждащи августовски сметки за парно

Десетки хиляди потребители на "Топлофикация-София" получиха подвеждащи августовски сметки за парно, установи проверка на Mediapool. Потърпевши са 22 хиляди абоната, които са предпочели да погасяват задълженията си за топлинна енергия на равни месечни вноски, както и онези клиенти, на които общинското дружество все още има да възстановява надплатени суми по прогнозните сметки в предходния отоплителен сезон. Броят на тези потърпевши обаче все още не е ясен, тъй като на част от клиентите, на които трябва да се връщат пари, вече са са им приспаднати сумите от юлските сметки.

 

Проблемът идва от това, че в изпратените известия за дължимите суми за консумацията през август липсва допълнителната информация, която досега дружеството даваше за начислената консумация и дължимата равна месечна вноска, както и за приспадането на надвнесените суми от предходния период от отчетената дължима сума за миналия месец.

 

Така във фактурата "Топлофикация-София" е изпратила само сметка за текущата консумация, без допълнителните атрибути. Това създава у клиентите впечатление за сгрешена сметка, тъй като хората знаят, че сумата им за плащане би трябвало да е нулева или по-малка, а за клиентите на равни месечни вноски да е константна. В същото време от сайта на дружеството сметката не може да се провери и едва на каса или по телефона потребителят може да разбере, че информацията от фактурата е подвеждаща, а в системата всичко е наред.

 

Причината е, че в момента се променя системата за плащане на фактурите, за да може тя да отчита въведените от 1 октомври 2013 г. отстъпки за коректните клиенти, които си плащат навреме сметките или правят това на равни месечни вноски, обясни пред Mediapool пресаташето на столичното парно Елизабет Павлова.

 

Според нея няма драма в това, че фактурите са различни и може да подведат клиентите. По думите ѝ те отговаряли на счетоводните изисквания и тя не смята, че информацията в тях е невярна. В следващата сметка всичко щяло да си бъде по старому и клиентите на равни месечни вноски и тези с надплатени суми отново щели да имат цялата необходима информация.

 

Попитана защо клиентите на "Топлофикация-София" не са били предупредени предварително, че заради промяната на системата за плащане августовските фактури за тази част от клиентите ще са различни, Павлова каза, че било преценено, че ако се стори това, ще се внесе излишна паника сред хората.

 

Предпазвайки се по този начин от предварително недоволство обаче дружеството реално създава сериозно напрежение у част от клиентите и то тази, която е била коректна към дружеството, щом то има да им връща надплатени пари от предишен период, както и абонатите с равни месечни вноски, които също са сред редовните платци. Оператор от телефонната линия на дружеството каза, че има доста такива оплаквания и разговори.

 

Павлова не можа да даде информация колко клиенти евентуално са потърпевши от "счетоводно коректната", но с липсваща важна за клиента информация, като обърна внимание, че на равни месечни вноски са само 22 хиляди от общо 400 хил. клиенти на дружеството, а за тези с възстановяване на суми от изравнителни сметки голяма част вече си били получили средствата през юлската сметка.

По-късно от дружеството изпратиха изявление до всички медии, в което продължават да твърдят, че сметките са коректни и не подвеждат клиентите, но се извиниха, ако са създали напрежение у някои от тях.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?