Социалната мрежа Facebook си сътрудничи с компанията Datalogix, специализирана да следи с какво се занимава човек в самата социална мрежа, а след това какви покупки прави, пише "Файненшъл таймс". Facebook е на кръстопът. От една страна е под нарастващ натиск да докаже, че рекламата в нея е ефектива. За това ръководство на компанията използва все по-нови начини да следи поведението на хората, които участват във Facebook. От друга страна възникват въпроси за безопасността на личните данни на участниците.
Datalogix е компания с нееднозначна репутация. Тя събира данни за 70 млн. американци, придобивайки ги от хиляди търговски мрежи, чиито клиенти са разкрили лична информация, попълвайки различни анкети и карти, а също така чрез участието си в различни програми.
Най-често хората разкриват електронната си поща или друга лична информация. На тази база се намира профилът на съответния човек във Facebook. След това компанията следи каква реклама е видял един или друг ползвател и как тя е повлияла на неговата покупка. По такъв начин ръководството на социалната мрежа и рекламодателите получават оценка за ефективността на рекламата. По този начин са измерени 45 различни рекламни кампании. В 70% от случаите за всеки долар, похарчен за реклама, компанията печели още 3.
Рекламодатели заявяват, че резултатите от изследването са достатъчно многообещаващи, но искат още информация. Сред ползвателите на социалната мрежа обаче расте недоволството.
Всички участници в социалната мрежа автоматично участват в изследването. От него не можеш да се откажеш чрез сайта Facebook, трябва да отидеш на сайта на Datalogix. В резултат на това потребителите не могат адекватно да следят за безопасността на личните данни. Facebook твърди, че не споделя лични данни на участниците в социалната мрежа с рекламодателите, а само резултатите от изследването.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
5 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Хм, добрутро...
Сураттефтеря подмамва не толкова с шарения, колкото с измамното обещание за някакъв специален вид несъществуващо приятелство в комбинация със силна стадна съпричастност. Ето, дори Медиапул предлага на потребителите да влизат с техният сураттефтерски профил (въпреки, че влизането с OpenID е универсално и съществува от години). Разразяват се като горски пожар активности градящи фалшива обществена нагласа по броя на "харесванията" в сураттефтера. Стига се до извращения в стил, известна личност да се …
спомине и новината да бъде затрупана с "харесвания". В името на какво, никой потребител не е наясно, но всички тези дейности наливат вода в мелницата на рекламаджиите. От които между другото няма никаква полза и то в най-добрия случай.
Извод: трийте си сураттефтерските профили и се отдайте на приятелство и общуване с истински хора!
Далеч от Фейсбук!Близо до реалността и мотиката!
Скоро стана ясно, че Зукърбърг е откраднал идеята за фейсбук от двама братя близнаци и е сключил извънсъдебно споразумение да им плати 60 млн. долара. Подобна история като с Кока-Кола...
Сураттефтеря подмамва с призрачната си шарения, за да се докопа до максимално лични данни, които еднозначно определят човека - дори и това да е от полза само за рекламодателя.