"Фейсбук" създаде индекс на доброто настроение на американците

Социалната мрежа "Фейсбук" създаде индекс, наречен "вътрешен продукт на щастието", който оценява състоянието на духа на американците.

Индексът се определя по броя на думите с положително или отрицателно значение, използвани от потребителите на "Фейсбук", за да актуализират статута си, да общуват с приятели или да описват душевното си състояние.

"Всеки ден, актуализирайки статута си, хората описват какво усещат пред онези, които са най-важни за тях", посочва служителят на "Фейсбук Адам Креймър. "Актуализациите са прозорци към настроението на потребителите. Като се групират, те се превръщат в индикатор за колективното състояние на нашия дух", добавя той.

Обобщаването на думите, описващи състоянието на духа, показва, че той е най-висок, когато хората са във ваканция.

Индексът е скочил двойно на 4 ноември 2008 г., когато Барак Обама бе избран за президент. Най-тъжният ден, определен от "вътрешния продукт на щастието", е 22 януари 2008 г., последвал срив на азиатските борси и внезапната смърт на 28-годишния актьор Хийт Леджър. На второ място е 25 юни 2009 г.- денят на смъртта на Майкъл Джексън.

Засега индексът се съставя само въз основа на актуализациите на английски език, но скоро към него могат да бъдат прибавени други езици.

Споделяне
Още от