Промени в правилата за защита на потребителите в Европейския съюз, които трябва да решат проблемите с подвеждащите класации в търговски онлайн платформи и с двойния стандарт при храните, одобри във вторник комисията по вътрешен пазар на Европейския парламент.
Прието е налагането на глоби за компания, която произвежда храни под един бранд, но с различно качество за различните пазари. Санкциите ще зависят то това колко пазара е засегнало нарушението но максималната глоба ще е 10 млн. евро или до 4% от годишния оборот на компанията, която се и позволила двойния стандарт. Ще се прилага по-голямата получена сума от прилагането на двете възможности за санкция.
Парите от наложените санкции ще отиват в компенсационен фонд в засегната държава членка, която може да ги използва за защита на интересите на потребителите или на засегнати организации, коментира българският евродепутат Момчил Неков, който е инициатор на промените.
"Евродепутатите от ГЕРБ няма да позволим да има две категории европейци в Европейския съюз", коментира Ева Майдел, евродепутат от ЕНП/ГЕРБ. "Една храна, една напитка, козметика или бебешко мляко, продадени с една и съща опаковка в различни държави членки, но с различни съставки подронва не толкова авторитета на самата марка, а подронва възможността на европейските институции и на институциите като цяло, да се справим с този проблем. И точно затова днес, в Комисията за вътрешен пазар и защита на потребителите, на която съм член, гласувахте този тип практики да бъдат преустановени и да бъдат наказвани. Т.е. ако закупим шоколад или перилен препарат от Гърция, Германия и България с една и съща опаковка, но с различни съставки, това да не бъде позволено повече. Не трябва да забравяме, че различното качество стоки не създава различно качество европейци, а по-скоро второ качество Европа", посочва тя, цитирана в прессъобщението на ЕП.
Европарламентът също така прие търговските онлайн платформи или такива, които сравняват услуги като Amazon, eBay, AirBnb, Skyscanner, да са принудени да разкрият основните параметри, по които класират офертите, според заявката за търсене, и дали проверяват автентичността на представянето на продуктите или услугите.
Потребителите следва също трябва да получават ясно информация кой всъщност им продава продукта или услугата и да са наясно с това преди да извършат покупката.
Има два варианта за следващите стъпки по приемането на новите правила за по-голяма защита на потребителите от подвеждаща информация и от двоен стандарт при храните, посочват от Европейския парламент.
Единият е да мине на триалог и след това да бъдат гласувани поправките в пленарна зала, или директно до края на този мандат да се гласува в пленарна зала.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
2 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Прекрасно е, че ни пазят от лъжите на производителите, но кой ще ги хваща?! Коя инстанция ще следи качеството: яйца или яйчен прах, кока или сироп...
Е, сега топката е в ръцете на Комисията за защита от потребителите!