Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И нов участък от магистрала "Тракия" се "разклати"

Регионалният министър обеща "Трейс" да отстранят проблема за своя сметка

9 коментара
Премиерът Бойко Борисов преряза лентата на магистрала "Тракия" от Стара Загора до Нова Загора през 2012 г., но три години по-късно част от него вече е на вълни

Участък от 8 километра в близост до Стара Загора на магистрала "Тракия" се е деформирал. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на запитване на Mediapool. Изпълнителят "Трейс груп" ще направи ремонта за своя сметка, задействана е и част от гаранцията, каза министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред Mediapool.

През март се напука и новоизграден участък от магистрала "Струма" край Дупница. Причината беше появило се свлачище.

За магистрала "Тракия" все още не е установено точно каква е причината за образувалите се коловози. Изяснено е, че деформациите са по долния пласт на покритието – т.нар. биндер, обясниха пътни инженери пред Mediapool. На какво се дължат точно обаче, трябва да се изясни. Причините може да са много и различни – слаби почви, проблеми в насипа или в отводняването, посочиха те. Необходимо е Институтът по пътища и мостове да изследва причината, за да не бъдат допускани такива проблеми в бъдеще, смятат пътните експерти.

Лично премиерът Бойко Борисов преряза лентата на 32-километровата отсечка от Стара Загора до Нова Загора на 1 юни 2012 г. Това беше първият магистрален участък пуснат в експлоатация, който беше построен с европейски средства. Той беше изпълнен в срок от ДЗЗД "Магистрала Трейс" за близо 138 млн. лв.

Проблем с вълните имаше и на предишния участък изграден от "Трейс" от Оризово до Стара Загора, където няколко години след пуска му се бяха образували коловози. По време на строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора бившият председател на парламентарната комисия по регионална политика Димчо Михалевски предупреди, че е възможно да има проблеми с пътя, заради използването на сгруия от стари кариери.

Миналата година Изпълнителната агенция "Одит на средствата от Европейския съюз" беше наложила финансови корекции за общо 24 млн. лв. по оперативна програма "Транспорт", откъдето се финансира строителството на магистралите. След обжалване, към момента финансовите санкции възлизат на около 10 млн. лв., казаха от управляващия орган на оперативна програма "Транспорт" пред Mediapool.

Повече от месец Министерството на транспорта не отговаря на въпросите на Mediapool за наложените финансови корекции, включително и по Закона за достъп до обществена информация.

С европейски средства и от националния бюджет през последните години са изградени общо 176 км магистрали, а 1600 км пътища от републиканската мрежа са ремонтирани, съобщи министър Павлова по време на конференция за кохезионната политика на ЕС организирана от Камарата на строителите.

Довършват се още няколко участъка по магистралите "Марица" и "Струма" от стария програмен период. Догодина ще започне строителството на наземните участъци от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, а до края на годината ще е ясно дали ще се строи един дълъг тунел или няколко малки, каза още Павлова.

До 1 юли трябва да приключат ремонтите на двата виадукта на магистрала "Хемус" – "Бебреш" и "Елещница", каза регионалният министър. Това е добрата новина, лошата е, че след тях се е появил проблем на следващото съоръжение на магистралата, което също ще трябва да бъде ремонтирано, допълни Павлова.

Почетният председател на Стоителната камара Симеон Пешов призова регионалният министър Лиляна Павлова да увеличи парите за геоложки проучвания и за прединвестицонно проектиране, за да има по-високо качество на строителството. Старите пътни проекти, както и липсата на достатъчно проучвания на почвите са причина за проблемите с някои проекти, отчитат пътни експерти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Вели
    #9
  2. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #8
  3. Българофил
    #7
  4. И какво от това
    #6
  5. Oanis
    #5

    Клати се от корупция.

  6. Ген. Иван Колев
    #4

    Едно нещо се питам - толкова ли е невъзможно български проектанти, инженери, строители и пр. да преодолеят напъните си да краднат, да поизлъжат, да направят далаверка и да вземат да построят нещо, което да не се съсипе след година, а да векува и поколенията да си казват: Евала на предците ни, като са правили нещо, мислили са и хубаво и здраво са го направили? Не можете ли бе, строители на съвременна България да направите нещо свястно?

  7. Майтапчия
    #3

    За "разклащането" вероятно вина имат магистралните проститутки!

  8. Емил Станоев
    #2

    Парво вожда ходи да реже ленти а после отиват да ремонтират .

  9. AC/DC
    #1

    Всичко до което са се докоснали от "Трейс" не е излязло читаво. ДВата участъка на магистрала Тракия, магистрала Струма и пешеходната Витошка. Но затова пък са любимци на две власти- на Тройната коалиция при Станишев и на Бойко. Старозагорски тарикати!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.