Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Изследване: Шест групи потребители има в социалните мрежи

0 коментара

Има шест групи на потребителите във виртуалните социални мрежи, сочи проучване, проведено от Института за изследване на населението и човека при БАН и цитирано от БТА. Проучването не е представително и е направено от млади психолози сред 103-ма души от 30 до 50 години от София и страната за общуването им в социалните мрежи.

Първата група потребители са "консервативните потребители" в интернет, като тяхната цел е чрез общуване в социалните мрежи да възобновят свои стари контакти, но не и да търсят нови.

Втората група е на "пасивните потребители", които предпочитат предимно да разглеждат чужди профили в социалните мрежи. Целта им е да намерят своето място, като се сравнят с други хора, чиито профили разглеждат. Или това е т. нар. "социално сравнение".

Третата група потребители е на "екстравертите експериментатори", които са едни от най-активните в социалните мрежи. Те са най-отворени за нови контакти и използват за това всички приложения на Фейсбук.

Четвъртата група потребители е на т. нар. "професионалисти" - журналисти, хора на изкуството, политици и известни личности. Те са изключително ангажирани с това "да си правят реклама в мрежата и имат 24-часов активен профил". Тези потребители или сами осъществяват виртуалните си контакти, или специално наети сътрудници обновяват техния профил. Целите им са по-различни от тези на другите потребители и са по-комерсиални. Потребителите от тази група имат и много социални контакти, но те целят с тях да набират привърженици - или да "търсят публика или аплодисменти". Тези потребители имат над 500 или повече от 1000 "контакти с приятели" в мрежата.

В петата група потребители попадат т. нар. "фалшиви потребители" - те поддържат по един или по няколко фалшиви профили в мрежата. Много често тези потребители имат само фалшиви профили, а някои от тях имат реален, но и фалшиви профили. Чрез тях те манипулират и тормозят други потребители - близки, дори и непознати, като и чрез кибертормоз.

Последната група е на "креативните потребители", тя е интересна, защото хората в нея се стремят да влагат творчески елемент при общуването си в мрежата. Тези потребители са "чувствителни към обратната връзка, която получават, а до известна степен, са и нарцистични".

Психолозите коментираха, че родители се регистрират с фалшиви профили в мрежата, "за да следят децата си с кого имат контакти".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.