Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Кабинетът преговаря с "Дойче Бан" да управлява БДЖ

6 коментара
Кабинетът преговаря с "Дойче Бан" да управлява БДЖ

Правителството е започнало преговори с немската компания "Дойче Бан Интернешънъл" да поеме управлението на БДЖ, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов след заседанието на правителството в сряда.

От обясненията му стана ясно, че това е едно от условията, за да не се пристъпи към разпродаване на локомотиви и вагони на държавните железници за покриване на задълженията към облигационерите, като най-големите са към германски и австрийски банки.

Срещата с представителите на "Дойче Бан" с премиера Пламен Орешарски и транспортния министър се е провела във вторник вечерта, съобщи правителствената информационна служба.

До края на седмицата или в началото на следващата седмица се очаква от компанията да изпратят писмо с намерения, както и да стане ясно колко ще струва наемането на германските мениджъри, каза Папазов.

"Дойче Бан" ще направи анализ на състоянието на компанията и ще предложи мерки за преструктуриране. След приключването на реформата ще се мисли дали чуждите мениджъри да останат за постоянно, или за мениджмънт, който ще действа успоредно с българското ръководство на БДЖ, обясни Папазов.

"Имаме нужда от практични решения, които да променят визията за развитие на дружеството, а не от консултантски проекти, които да стоят добре по лавиците", е заявил премиерът Орешарски по време на срещата с представителите на "Дойче Бан", се казва в правителственото съобщение.

Според Папазов досега всички правителства са се съобразявали с препоръките на международните консултанти, но желаната промяна в БДЖ не се е случила. Причината за това е, че в основната си част препоръките са свързани единствено с финансовото оздравяване на дружеството, а не с коренна промяна в управлението му, смята Папазов.

"Каквото и правителство да дойде, проблемите с БДЖ ще стоят на дневен ред и колкото по-рано започне тяхното решаване, толкова по-добре и за дружеството, и за ползвателите на услугите му", коментирал още премиерът Орешарски, според съобщението на правителството.

БДЖ е в тежко финансово състояние като има да изплаща дългове за над 600 млн. лв., по думите на Папазов. В края на май кредитори на "Холдинг БДЖ" взеха решение за продажба на активи на националния превозвач, които са заложени като обезпечение по втория облигационен заем за 120 млн. лв., за да бъдат погасени просрочени плащания в размер на 76 млн. лв. за тази година. Става въпрос за продажбата на 25 дизелови мотриси "Дезиро" и над 3500 товарни вагони, с които е гарантиран кредитът.

Това стана по искане на австрийската банка "КА Финанс" (KA Finanz AG) и германската "Еф Ем Ес" (FMS Wertmanagement), които са най-големите притежатели на облигации по втората емисия. Другите притежатели на книжа са френската "БНП-Париба", белгийската "Дексиа" и Първа инвестиционна банка (ПИБ).

Поемането на управлението на БДЖ от "Дойче Бан" е част от сделка, която цели да не се стига до фалит на държавните железници, твърдят правителствени източници.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. boby1945
    #6
  2. Ех, ако можее да дойдат от Германия да управляват и нашата територия - може да я направят държава.

  3. Аслан Юриев
    #4

    До 2 и 3: За съжаление не споделям Вашия оптимизъм. Най-големия недостатък в приватизационните процеси в България беше изискването за запазване на броя работни места. Може би сте по-млади от мен и не помните че преди 1990 година навсякъде цареше т.н. скрита безработица: в едно средно предприятие работеха по 150-200 човека в администрацията: счетоводство, ТРЗ, личен състав и какво ли не още. В нашия институт работехме 2700 човека, при положение че в аналогичен R&D сектор на водещата световна фирма в САЩ бяха около 400 души. Сега нали си представяте какво ще стане ако немските мениджъри съкратят наполовина работните места?

  4. Realist
    #3
  5. boby1945
    #2

    Е най-накрая умно решение на българско правителство!!! Доживяхме!!! Това можеше да стане още в 1990 година!!!!

  6. nik
    #1

    Разумно намерение. Имаше подобни предложения и за някои други сфери. Съдебната, например. Там е по-сложно, но не невъзможно.Европа трябваше да изпрати на място свои хора да контролират изкъсо нещата. Не се осъществи. Но прокуратурата, поне, плаче за такова решение през последната година и нещо.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.