Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

КЗК глоби дистрибутора на "Хюндай" в България с рекордните 16 млн. лв.

Дружеството и пет негови дилъри са обвинени в съгласувана практика

16 коментара
КЗК глоби дистрибутора на "Хюндай" в България с рекордните 16 млн. лв.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е наложила рекордната за България глоба от 15 988 300 лв. на официалния дистрибутор за България на коли "Хюндай" "Индустриал комерс" ЕООД и на дъщерното му дружество "Хюндай лизинг" ЕАД. Решението е взето в сряда.

Рекордната санкция е изчислена като 10% от оборота на дружеството за миналата година.

Глобени са и пет дилъри на колите, които са работили с "Индустриал комерс". 291 100 лв. са наложени на "Технокар", 83 400 лв. - на "Алексиев" ЕТ, 32 400 лв.- на ЕТ "Мототехника Христов", 13 000 лв. - на "Кармобил" и 5000 лв.- на "Каби Кар".

Санкциите са наложени заради прилагането на съгласувани практики и за вертикални споразумения между "Индустриал комерс" и дилърите, което е нарушение на антитръстовото законодателство.

Проверката на КЗК е установила, че договорите между дистрибутора и дилърите включват клаузи, налагащи ограничения на дилърите като фиксиране на препродажните цени за нови коли, резервни части и сервизни услуги. На дилърите се забранявало да продават коли и части от други марки. Те имали и ограничения да извършват услугите си извън административния район, където са регистрирани.

Решението на комисията може да бъде обжалвано в 14 дневен срок пред ВАС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #16

    Искам да допълня №13 абсолютно си прав освен това, че нямаш право да продаваш други марки и си ограничен в даден регион те ти казват и отстъпките, които ще ползваш, колко автомобила и резервни части си длъжен да имаш на склад. Цените на труда плюс непосилни планове за изпълнение иначе отстъпката пада, да плащаш за реклами когато те решат, да им плащаш на тях да ти обучат персонала плюс периодично обучение пак за твоя сметка като "дилър". Тогава какъв дилър се ти, ти просто си един роб и когато просто искат да те фалират нищо не може да им попречи пък не дай си боже да си взел от тях кредит да си направиш салона направо си умрял в прекия и преносния смисъл на думата.

  2. Анонимен
    #15

    Просто не са си платили, на когото трябва!

  3. Анонимен
    #14

    Не знам дали в България се прави разлика между търговци на коли и представители на фирми. Представителите естествено нямат право да рекламират и продават други стоки освен на фирмата ,която представляват. В противен случай не са представители, а независими търговци. Но и в този случай ако те подпишат договор с фирма че се задължават да продават стока от един вид само на определена фирма, аз не виждам никакво нарушение на Закона. Правото на договаряне между производител и търговец е свободно и там

  4. Анонимен
    #13

    10 - Мобилтел и Виваком не произвеждат телефони, а предоставят услуги, така че аналогията е неточна. Производителя да си продава както си иска, но не и да поставя ограничения на търговците от типа "ще ти продам от моите коли ако не предлагаш никакви конкурентни модели" или "ще ти продам от моите коли, но понеже си пловдивска фирма няма да отваряш магазин във Варна"

  5. Анонимен
    #12

    За това частите за Хюндай са толкова скъпи.Това отблъсква българите от тази престижна марка.Хюндай е хубав автомобил,наложен в САЩ,Великобритания,Русия и превзема все повече страни.А в България колата е все още непозната и скъпа.Защото политиката на продажби и ремонт е погрешна.

  6. Анонимен
    #11

    Също считам, че нищо нередно няма в начина на работа на Хюндай. Решенията на КЗК са много странни, меко казано.

  7. Анонимен
    #10

    добре бе 9-и, а като отида в мобилтел що не мога да си купя телефон на виваком? в крайна сметка производителя трябва да има пълно право да си продава продукцията както сметне за добре.

  8. Анонимен
    #9

    2,7,8 - подобни практики наистина се прилагат в доста страни, но това не значи че са с положителен ефект за потребителите и конкуренцията. Много добре прави КЗК (и българското законодателство), че ги санкционира. И в ЕС трябва да се приемат правила забраняващи тези практики. Автомобилите трябва да се продават и сервизират като всяка друга стока - отивам в един магазин, виждам изложени всички марки там, сравнявам и си избирам. А не да обикалям по отделни представителства за всеки производител. Не че няма интернет. За географски ограничения пък въобще няма какво да се коментира.

  9. Анонимен
    #8

    Изумително! Че това са дилъри на фирмата, какво нарушение, какви пет лева?!? Ако е вярно написаното, то целият свят работи така...

  10. Анонимен
    #7

    Всички тези неща, който изтъква КЗК, са абсолютно нормални за всеки бизнес! Явно, държавата (герб) ПАК се опитват да "откраднат" този бизнес и да го дадат на друг!:)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.