Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МРРБ си постави цел да усвои всеки лев от Европа догодина

9 коментара
МРРБ си постави цел да усвои всеки лев от Европа догодина

Всеки лев от европейските фондове да бъде усвоен. Това е целта, която си поставя Министерството на регионалното развитие и благоустройството през следващата година. Това заяви ресорният министър Росен Плевнелиев при отчет на дейността си за първата година от управлението на ГЕРБ.

Започнати са десетки нови километри магистрали, в момента се строят 81 километра магистрали, заяви той.

Заедно с екипа си Плевнелиев направи нетрадиционен публичен отчет за едногодишната си дейност на пътен възел по магистрала "Тракия" край Стара Загора. Най-големите отсечки, чието строителство се реализира в момента, са тези на магистрала "Марица" – 34 километра, на "Тракия" - 31 километра, както и на започнатата още в мандата на Станишев "Люлин" - 19.2 километра.

На 2 август ще направим първата копка и на лот 3 на магистрала "Тракия" в района на Нова Загора, съобщи министърът. Отсечката ще бъде дълга 34 километра. Така само след седмица, година след началото на мандата, ние ще строим 120 километра магистрали, колкото всички правителства на прехода, взети заедно, заяви Плевнелиев.

В момента в България има 430 километра магистрали, от които 310 километра са изградени по времето на Тодор Живков, каза министърът.

За изминалата година договореностите по програмата "Регионално развитие" са се умножили по шест, за две и половина години са били договорени 500 млн. лева, а през тази година - 910 млн. лева, отбеляза ръководството на МРРБ. За две години и половина са били разплатени едва 27 млн. лева, а за една година – 150 млн. лева, с амбициите до края на годината да станат 200 млн. лева. Това е ниво от около 44 на сто от договореното и е над европейските показатели, посочиха от министерството.

Държавните строителни фирми ще се продават, частните ще се дисциплинират

"Държавните строителни дружества трябва да се приватизират, за да се избегне конфликт на интереси", заяви още министърът. Това са държавното предприятие "Строителство и възстановяване" и "Техноекспортстрой". За "Автомагистрали" все още обмисляме дали да я продадем, уточни Плевнелиев.

Правителството веднъж завинаги трябва да скъса с порочната практика на липса на финансова дисциплина, каза Плевнелиев пред БНР. "Ние не можем повече да заблуждаваме бизнеса. Когато има пари, има пари и строим. Но когато няма пари и просто държавата не може да си позволи, тогава ние сме длъжни да сложим картите на масата и да кажем: "Няма пари и сега заедно с Вас ще търсим решение".

“Аз не се притеснявам да съм този министър, който ще каже: "Нямам пари да почистя всички дупки на държавата, но за сметка на това ще форсирам 3 магистрали". Ние не можем да имаме всичко в безпаричието, в което сме. Нямам пари да имам и държавни инвестиционни заеми за 300 млн. евро, и да управлявам още 1.3 млрд. евро от еврофондовете, за съжаление. Ако можех, щях да го направя. Така че по-важното за нас е да бъдем честни и откровени и да разполагаме с това, което имаме. Защото вярвайте, че ако България не покаже, че има финансова дисциплина, всичко останало е безсмислено", каза той.

Искаме да знаем как можем да планираме и да сме честни и почтени към бизнеса, каза още Плевнелиев. "А не да си затворим очите, те да се юрнат да произведат още 200 млн., както всяка година, защото вие видяхте, че те дори го поискаха. Те казаха: "Нека да продължим да строим, ще ни платите догодина". Не, така не може, начинът е друг. Ние ще строим точно толкова, колкото можем да си позволим, защото иначе, ако те продължат да строят за собствена сметка, това увеличава дефицита на държавата, тъй като ние сме длъжни да сме честни към "Юростат" и да осчетоводяваме не това, което разплащаме или не разплащаме - това беше "креативната" позиция на правителството "Станишев" - а вие осчетоводявате това, което извършвате по обектите - това е коректната позиция към Брюксел и това ще увеличи дефицита", обясни той.

"Само аз оказвам натиск на премиера за бюджета"

“Ако има някой, който натиска премиера - вицепремиерът Дянков не иска - това съм точно аз“, отговори министърът на въпрос дали ще бъде готов бюджетът за 2011 г., както твърди Бойко Борисов.

"Защото ... кризата е изключително тежка, държавата е в сложна ситуация, тя трудно може да си планира приходната част. Но пък ние, за да сме коректни и към банките, и към Брюксел, и към бизнеса, ние трябва да можем да планираме. Така че аз съм ударил с ръка по масата и съм казал "Колкото може по-бързо бюджета", за да можем да планираме. Това го искат и чуждестранните инвеститори. Ние, разбира се, можем да построим пътища и за 200 млн., и за 500 млн., но толкова, колкото получим като план, толкова ще направим и това е голямата разлика между България и останалите европейски държави. Аз си мечтая да можем да планираме точно тригодишно, всичко да е на масата", каза още той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. будала
    #10

    Защо Франция не продаде Пежо,Рено и Ситроен ,за да избегне конфликта на интереси?

  2. in
    #9

    ili Boiko mu e kazal da sruchka Diankov predi da go uvolni poneje mnogo mu se subra, ili Plevneliev govori na svoia glava koeto moje da mu kostva

  3. Насо
    #8

    Браво Плевнелиев.В това момче има много огън.Той много ще направи стига да не бъде спрян от тъпите политици.Виждам го като бъдещ министър председател на България.

  4. AA
    #6

    no levove ot Evropa niama, ima Evro

  5. Възмутен
    #5

    за ремонт на пътищата. То вече всяко пътуване стана "силно усещане": слалом между дупките, рискове на всяка крачка. Миналата неделя по Ломското шосе от Бучин проход до Костинброд преброих седем автомобила, които правеха гуми. Плевнелиев да даде отчет къде отиват парите от акцизите, винетките и другите източници. В края на краищата магистралите са някакви нищожни 5 процента от Републиканската пътна мрежа.

  6. Насо-Насо
    #4

    Виждам го като бъдещ министър председател на дупките в България. Браво. Цели 120 км магистрали щял да построи някога! Браво, Браво.

  7. строител
    #3

    България не е само "Тракия"! 80% от хората в държавата НЕ ПЪТУВАТ по тази част от РЕПУБЛИКАНСКАТА пътна мрежа, а по разбитите І, ІІ ,ІІІ и ІV клас пътна мрежа т.е. по останалите пътища и тук оставят време, гуми,джанти, нерви и не дай Боже живот.Какво сте се вторачили само в тая Тракия , та пренасочихте всички пари за пътищата само за там.Спряхте строителството и ремонта и след една година ще има не пътища, а дупчища.

  8. kiro
    #2

    v tvoia djob pak li?

  9. батко
    #1

    Този е изключително щастлив човек.Така и не разбра къде работи.Но приказките са му фантастични.120 км автомагистрали.Моля.Хайде да си говорим 2012 г.ако още е на работа.Те не можаха да пресметнат колко е съфинансирането от Световна банка и взеха куп тъпи решения с които блокираха държавата и докараха фирмите до фалит.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.