Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Плевнелиев: България ще предложи нова и по-добра оферта за завода на "Фолксваген"

53 коментара
Плевнелиев: България ще предложи нова и по-добра оферта за завода на "Фолксваген"

“България не само продължава да се бори за това “Фолксваген” да построи следващия си завод у нас, но ние имаме и своите шансове това да се случи. Намерихме начини да оптимизираме офертата си. Срещите между представители на автомобилния клъстър и Министрество на икономиката продължават. В много скоро време България ще покаже още по-добра оферта”.

Това каза президентът (2012-2017) Росен Плевнелиев, който е председател на Автомобилен клъстер България, относно конкуренцията между България и Турция за новия завод на "Фолксваген".

“Изборът между двете държави изглежда така – от една страна имаме държава-членка на ЕС и на НАТО, която има по-изгодни разходи за производство и която е много по-прогнозируема. От друга страна имаме Турция с всичките ѝ проблеми”, каза още той.

Според него всички на Балканите наблюдават много внимателно какво ще се случи. "Ако “Фолксваген” изберат Турция, това ще изпрати един изключително лош сигнал към всички демократично мислещи хора на Балканите. Категорично не съм съгласен с тезата на министър-председателя на Долна Саксония, че именно защото и в Турция има много демократично мислещи хора, една инвестиция на „Фолксваген” там би подкрепила тях”, каза той.

"Истината е, че сме на финала и решение още няма. Докато една от двете държави не подпише договор с “Фолксваген”, състезанието продължава. Един такъв концерн като “Фолксваген”, няма да допусне на финалната права да остане само един участник, който в един момент да не си спази обещанията и да му извива ръцете”, добави Плевнелиев.

По думите му ако бъде избрана България, това засилва изключително много позицията както на ЕС, така и на Германия по отношение на Балканите. "Ако бъде избрана Турция, това губим илюзии, че всичко е въпрос на човешки права и свободи, а всъщност става въпрос за едни пари и там диктаторът е обещал повече пари”, каза още Плевнелиев. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

53 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. blue velvet
    #53

    Една новина която и медиапоол не я знае. В момента VW има над 150.000 нови автомобила блокирани в Америка поради скандала дизелгейт в САЩ. Колите вече втора година горят и пукат под слънцето на Мексико. Това са VW модел седан Jetta, които не се внасят в ЕС, но са много популярни в Турция. Освен това са с двигател норма Евро6. Т.е. извън ЕС могат да бъдат пласирани само в Турция или Израел. Но тъй като Израел не купува немски машини, остава познайте кой?! Ердоган е обещал безмитно изкупуване на всички коли в рамките на 2 години. Какво обещаваме ние? Машинации, спекулации, политически игри, лобисти, тоя да каже, онзи да подшушне...

  2. blue velvet
    #52

    Русофилке, пишеш пълни измишльотини и спекулираш. Немците на такива не се хващат! Те си знаят работата. Затова са номер 1 в света. Да не си мислиш че ще се излъжат с някакви политически игри по пресата и тук там...

  3. Miau
    #51
    Отговор на коментар #40

    РУСОФИЛКЕ, НЕ ЗА ПРЪВ ПЪТ МАНИПУЛИРАШ ТУК.Не знаех, че участието в Ирак реши българското членство в НАТО, мисля, че по-рано, при премиера Костов, имаше други събития. Ирак беше абсолютна авантюра,защото не се доказаха оръжия за масово поразяване, и докара Ислямска държава и всичките проблеми с тероризма. МНОГО ПРАВИЛНО тогава Германия не участва, като външният и министър тогава каза знаменателната фраза I AM NOT CONVINCED.Аре стига тролщини като писането на по 20 коментара един след друг.

  4. анита хегерланд
    #50

    Тези неща не се разясняват през медиите. Всичко това се обяснява на дипломатичен език, който скрива проблемите и ориентира обществеността какво се случва и защо. В такъв критичен момент най-важно е да се потърси посредник, който не иска Турция и би натиснал нашата кандидатура към масата. Това може да е Меркел, в случай че българските политици нямат друг избор...

  5. Ilia Iliev_fb
    #49
    Отговор на коментар #47

    ха ха х аЕлита ни няма реални намерения и интерес да развива високотехнологични производства в БГ.Елита ни разиграва темата по принуда!ха ха ха В Бг нормалния българин с деца вече има виждането за бъдещето на децата си!ха ха ха Високо платената работа не е свързана с туризма или селското стопанство!Точно него заблуждава елито ни!ха ха ха Ако имаше истинско намерение да прави , още през 1990 година щеше да реформисра организацията на обществото ни и по точно в икономиката!ха ха ха Но реално тагавашния

  6. Ilia Iliev_fb
    #48

    ха ха ха За първи път да чуя от Плевнелиев нещо положително! В смисъл ,че мисли по въпросът за работни места в БГ . Да оставим въпросът дали искрено мисли или това е добър път. Но темата за високоплатени работни места влезе и в неговия речник! Браво! Де да беше и с останалия елит!

  7. Филка Русофилка
    #47

    7. Има сведения, че Българо-германската търговска камара преувеличава „недостига“ на кадри у нас. Нормално е, страх ги е да не им избягат специалистите, респ. че ще се наложи да им плащат повече, за да не избягат при VW. Но българските университети произвеждат над 1000 инженери годишно. Някои от тия, които заминаха в чужбина (когато това беше „модерно“) и работят в чужди заводи, с тукашните им бързорастящи доходи вече ще имат по-голям стандарт отколкото там.

    Писах вече и пак ще повторя. Преди 20

  8. Филка Русофилка
    #46

    6. Турция имала много повече квалифицирани кадри от България!? Ами като ги има и при тази голяма безработица и спадане на доходите там защо турски фирми непрекъснато откриват в България нови предприятия за автомобилни компоненти и части? През 2018 турският концерн Теклас за автомобилни компоненти и части беше обявен за „Партньор №1 на VW“. Ами Теклас строи вече 6-ти завод в България. Българското правителство помоли Теклас да се срещнат с ръководството на VW и да си кажат мнението за инвестиционните условия в България. Оня ден те съобщиха, че са свършили тази работа.

  9. Филка Русофилка
    #45

    5.2. Турция щяла да осигури местен пазар за 40 000 бр. VW !?
    Ами до кризата 2009 България внасяше до 60 000 НОВИ автомобили годишно. После спаднаха много, но не щото хората нямаха пари, ами щото се уплашиха от кризата. Сега са отново към 40 000, а до 2 години ще надминат 60 000. И няма държавата да ги изкупува и продава като при соца, а хората сами ще си ги купят. Българите са фенове на VW, а и много отдавна знаят значението на тази немска дума.

    Автомобилизацията в България на 100 хил.д. е над

  10. Филка Русофилка
    #44

    5. Относно турските икономически предимства: 5.1. Безспорно Турция е 12 пъти по-голяма по население от България, но това не значи, че всички нови автомобилни заводи в света ще ходят в Турция. Ми що VW не ходят в много по-голямата Бразилия с 6 завода само на VW или в Китай с 23 завода само на VW и въобще световен автомобилен производител №1 ? От всеки завод по 1 китаец да чопнеш и ето ти ги 5000 души, и даже никой няма да разбере. А пък китайският пазар е направо безбрежен. :) Значи аргументът с много по-голямата Турция нещо не чини.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.