Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Предлага се пълна забрана за паркиране на ключови улици в София

78 коментара
Предлага се пълна забрана за паркиране на ключови улици в София

ДСБ ще предложи изцяло нова стратегия за организиране на трафика по улиците на София, който включва пълна забрана за паркиране по трасетата на градския транспорт. На мястото на Синята зона и служебните абонаменти трябва да бъдат изградени бусленти, което ще повиши средната скорост на движението на обществения транспорт, смята от ДСБ.

"Има нужда от цялостна реорганизация на трафика в София. По трасетата на публичния транспорт трябва да бъдат и джобовете за контейнерите за боклук. ДСБ ще настоява за отделянето на трамваите на отделни трасета", заяви пред Mediapool общинският съветник Ивайло Йонков.

По думите му икономиката на София губи по 3 милиона лева на ден заради задръстванията. Последните изчисления на Центъра за градска мобилност показаха, че скоростта на движение на наземния столичен градски транспорт е около 11 км/ч, което е твърде далеч от средните за Европа 30 км/ч.

Според Йонков премахването на Синя зона и изграждането на буслентите незабавно ще се отрази върху тази статистика и средната скорост ще се вдигне до 24 км/ч. "Организацията на трафика сега дава пълно предимство на придвижването с личния автомобил. Предимство трябва да има публичният транспорт. Това ще ни доближи до средното европейско ниво", смята общинският съветник.

Публикуваните преди два месеца планове на Центъра за градска мобилност не предвиждат изчистването на транспортните трасета от паркиралите автомобили. Вместо това се предлага тройно увеличение на цената за паркиране в идеалния център и постепенно въвеждане на платеното паркиране върху цялата територия на града.

"Реформата в трафика сега ще е тежка, защото е закъсняла. Тя обаче е неизбежна. Повишаването на цените на билетите и купуването на нови автобуси няма да допринеса за по-добро качество на транспорта, защото те няма да вдигнат средната скорост", каза Йонков.

ДСБ ще настоява до края на следващата година да бъде довършена цялата велосистема на София, както и да се изградят необходимите буферни паркинги за личните автомобили. Йонков ще предложи притежателите на хибридни автомобили да могат да паркират безплатно в общинските паркинги и да се изградят колонки за зареждане на батериите им.

"Трябва да се направи комплимент към тези хора, които са направили необходимото да замърсяват по-малко града", добави общинският съветник. Според него със спестените пари от по-малкото задръствания Столичната община ще може да започне по-сериозни ремонти на улиците.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

78 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Провинциалист
    #79

    ... за България. Този град изсмуква всичките жизнени сили на страната и създава нагли тъпанари които си мислят че са богопомазани. Ако страната се развиваше по-равномерно щеше да е много, ама много по-добре.

  2. ЕКОСАПИЕНС
    #78

    когато бетоновите глави на управниците загреят, че те лично са на далавера от паркирането върху мръсните отходни канали в центъра на тази "Европейска" столица !

  3. Детайли
    #77

    Господа, в момента единственият хибриден автомобил, проададен в България, е Тойота пирус. Продадени са около 5 бройки. Поради цената му (2 пъти нагоре) купувачите са хора, на които 2-те лева синя зона са последната грижа. Освен това откъде решихте, че на хибр. автомобил трябва колонка за зареждане с ток? Това би било електромобил, каквито няма на запад, еле в България

  4. Тоти
    #76

    Браво Йонков. Мярката е тежка, но необходима. Детайли, що се отнася до електромобили, то има доста доста повече от пет в България. И то основно в София. Стимулирането на това нещо е добро начало.

  5. Стратег
    #75

    В София има близо 1 милион автомобила. Гаражите са 70 хиляди, а уличната мрежа позволява паркиране на още 140 хиляди и то на цената на съсипване на нейната пропускателна способност. В същото време от тези 1 милион коли една част се употребяват като второ мазе, други се карат от дъжд на вятър, трети се държат до последно и се разпродават на части. Многото полуразграбени коли в софийския пейзаж са точно това - не "циганите" са ги разкостили, а самият собственик ги продава част по част, в продължение

  6. От центъра
    #74

    Синята зона е едно много хубаво нещо-Откакто я има има ред и правилно паркиране Аз съм за нея А иначе жълтите зони за гр-транспорт трябва да бъдат поощрявани Скоро в Израел видях как са отделени даже с огради колоните за рейсове и обикновени коли и движението е с многократно по висока скорост,без да се преплитат автобуси и коли

  7. 123
    #73

    Трябва да се строят булеварди, мостове и подлези.

  8. Стратего
    #72

    Просто изтрепваме и изселваме шибавите селяни. Ще има и допълнителен ефект - рязко спадане на престъпността, простотията, мутризацията и чалгизацията на София. И въздухът няма да е толкова миризлив, както и чистотата ще се повиши рязко.

  9. един слеп
    #71

    Идеите звучат повече от добре и подкрепям всяка една, но се притеснявам, че ако партията имаше мнозинство да реализира тези идеи щеше да се поддаде на натиска от фирмите имащи служебни абонаменти.

  10. Знаещ
    #70

    Това е пълна глупост. Като се забрани паркирането, тези автомобили няма къде да отидат. Така че трябва да се започне строителството на подземни паркинги и да се намерят и други парко места. А общината да не разрешава строителство на обществени сгради или жилищни, без построяването на съответни гаражи или паркинги. Иначе цените за паркиране ще си растат, а решение няма да има. Искам да знам, след като плащам данъци за съответната зона в София, защо няма да мога да паркирам на улицата на която живея.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.