Предлага се пълна забрана за паркиране на ключови улици в София

Предлага се пълна забрана за паркиране на ключови улици в София

ДСБ ще предложи изцяло нова стратегия за организиране на трафика по улиците на София, който включва пълна забрана за паркиране по трасетата на градския транспорт. На мястото на Синята зона и служебните абонаменти трябва да бъдат изградени бусленти, което ще повиши средната скорост на движението на обществения транспорт, смята от ДСБ.

"Има нужда от цялостна реорганизация на трафика в София. По трасетата на публичния транспорт трябва да бъдат и джобовете за контейнерите за боклук. ДСБ ще настоява за отделянето на трамваите на отделни трасета", заяви пред Mediapool общинският съветник Ивайло Йонков.

По думите му икономиката на София губи по 3 милиона лева на ден заради задръстванията. Последните изчисления на Центъра за градска мобилност показаха, че скоростта на движение на наземния столичен градски транспорт е около 11 км/ч, което е твърде далеч от средните за Европа 30 км/ч.

Според Йонков премахването на Синя зона и изграждането на буслентите незабавно ще се отрази върху тази статистика и средната скорост ще се вдигне до 24 км/ч. "Организацията на трафика сега дава пълно предимство на придвижването с личния автомобил. Предимство трябва да има публичният транспорт. Това ще ни доближи до средното европейско ниво", смята общинският съветник.

Публикуваните преди два месеца планове на Центъра за градска мобилност не предвиждат изчистването на транспортните трасета от паркиралите автомобили. Вместо това се предлага тройно увеличение на цената за паркиране в идеалния център и постепенно въвеждане на платеното паркиране върху цялата територия на града.

"Реформата в трафика сега ще е тежка, защото е закъсняла. Тя обаче е неизбежна. Повишаването на цените на билетите и купуването на нови автобуси няма да допринеса за по-добро качество на транспорта, защото те няма да вдигнат средната скорост", каза Йонков.

ДСБ ще настоява до края на следващата година да бъде довършена цялата велосистема на София, както и да се изградят необходимите буферни паркинги за личните автомобили. Йонков ще предложи притежателите на хибридни автомобили да могат да паркират безплатно в общинските паркинги и да се изградят колонки за зареждане на батериите им.

"Трябва да се направи комплимент към тези хора, които са направили необходимото да замърсяват по-малко града", добави общинският съветник. Според него със спестените пари от по-малкото задръствания Столичната община ще може да започне по-сериозни ремонти на улиците.

Споделяне
Още по темата
Още от България