Проверка в БДЖ ще установява докъде стига безотговорността

Проверка в БДЖ ще установява докъде стига безотговорността

Тотална проверка на всички системи за безопасност на “Българските държавни железници“ (БДЖ), на качеството на извършените ремонти, на разпределението на отговорностите, е разпоредил министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков пред журналисти във вторник.

Резултатът от тази проверка ще бъде готов следващите няколко дни, а в рамките на днешния ден ще стане ясно до какви нива се простира безотговорността. Ако за генералния директор на БДЖ Пенчо Попов се установи такава, той също ще поеме своята отговорност, заяви Александър Цветков.

Причина за последния инцидент от понеделник, при който дерайлираха три вагона от бързия влак "Чайка" от Бургас за София, е престъпна безотговорност на служители на БДЖ, каза още транспортният министър. С това те изложиха на риск живота на много от пътуващите, на много българи и ще понесат своята административна отговорност, допълни тай. Цветков щял да настоява тези служители да понесат и наказателна.

В момента имаме лоша серия от инциденти, но с един много силен контрол на прегледите по безопасността, се надявам да не се случват в бъдеще, коментира Цветков. Той уточни, че за това е впрегнат целият контролен ресурс на системата.

В проверката ще участват и служители на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", от инспектората на министерството и външни специалисти.

Транспортният министър се възползва от възможността да акцентира върху това, че дерайлиралият влак е имал сертификат за техническа годност и въпреки това е станал инцидентът. Това, по думите на Цветков, показвало, че “натискът, на който БДЖ е подложен във връзка със сертифицирането, няма отношение към безопасността“.

Той отново отбеляза, че състоянието на БДЖ е тежко не само финансово, то е тежко и технически, защото огромната част от вагоните и техническия състав са над 40-годишни. Това, по думите му, създавало не само технически, а и човешки проблеми. Затова и оздравителният план на БДЖ предвижда много тежки мерки за дружеството и за служителите му. Колкото и тежко и болезнено да е обаче това преструктуриране, без него не може да минем, заяви Цветков.

"Наливане на пари в бездънна яма няма как повече да се случи", заяви той. БДЖ има много повече кредити, отколкото може да обслужва и затова е тежко финансовото му състояние. .

“Затова от 20 години дружеството върви надолу. Защото се взимат кредити и всички знаем как и за какво са похарчени", допълни министърът.

Споделяне

Още по темата

Още от България