Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Проверка в БДЖ ще установява докъде стига безотговорността

15 коментара
Проверка в БДЖ ще установява докъде стига безотговорността

Тотална проверка на всички системи за безопасност на “Българските държавни железници“ (БДЖ), на качеството на извършените ремонти, на разпределението на отговорностите, е разпоредил министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков пред журналисти във вторник.

Резултатът от тази проверка ще бъде готов следващите няколко дни, а в рамките на днешния ден ще стане ясно до какви нива се простира безотговорността. Ако за генералния директор на БДЖ Пенчо Попов се установи такава, той също ще поеме своята отговорност, заяви Александър Цветков.

Причина за последния инцидент от понеделник, при който дерайлираха три вагона от бързия влак "Чайка" от Бургас за София, е престъпна безотговорност на служители на БДЖ, каза още транспортният министър. С това те изложиха на риск живота на много от пътуващите, на много българи и ще понесат своята административна отговорност, допълни тай. Цветков щял да настоява тези служители да понесат и наказателна.

В момента имаме лоша серия от инциденти, но с един много силен контрол на прегледите по безопасността, се надявам да не се случват в бъдеще, коментира Цветков. Той уточни, че за това е впрегнат целият контролен ресурс на системата.

В проверката ще участват и служители на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", от инспектората на министерството и външни специалисти.

Транспортният министър се възползва от възможността да акцентира върху това, че дерайлиралият влак е имал сертификат за техническа годност и въпреки това е станал инцидентът. Това, по думите на Цветков, показвало, че “натискът, на който БДЖ е подложен във връзка със сертифицирането, няма отношение към безопасността“.

Той отново отбеляза, че състоянието на БДЖ е тежко не само финансово, то е тежко и технически, защото огромната част от вагоните и техническия състав са над 40-годишни. Това, по думите му, създавало не само технически, а и човешки проблеми. Затова и оздравителният план на БДЖ предвижда много тежки мерки за дружеството и за служителите му. Колкото и тежко и болезнено да е обаче това преструктуриране, без него не може да минем, заяви Цветков.

"Наливане на пари в бездънна яма няма как повече да се случи", заяви той. БДЖ има много повече кредити, отколкото може да обслужва и затова е тежко финансовото му състояние. .

“Затова от 20 години дружеството върви надолу. Защото се взимат кредити и всички знаем как и за какво са похарчени", допълни министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. пари
    #16

    Различни начини за печалба от интернет тук - member-money.blogspot.com

  2. АДВОКАТ
    #14

    Абе, г-н министре, ти в час ли си? Изобщо в това министерство безопасността на транспорта нямате за нищо. Такава тотална некомпетенност на министър, отдавна не е имало. Като нищо не разбираш и си сложен само зада си послушен, поне си мълчи! Клоунче.

  3. ЖЕЛЕЗНИЧАР
    #13

    Ти за какъв се мислиш на тоя пост? Само да махаш и слагаш? Това са стари комунистически прийоми.

  4. киро
    #12

    Този министър е абсолютен смешко. Говореше, че всички влакове се проверяват ежедневно за технически проблеми, а сега се оказа, че този влак е бил НЕКАЧЕСТВЕНО РЕМОНТИРАН.

  5. бдж
    #11

    Този министър е абсолютен смешко. Говореше, че всички влакове се проверяват ежедневно за технически проблеми, а сега се оказа, че този влак е бил НЕКАЧЕСТВЕНО РЕМОНТИРАН.

  6. znam
    #10

    Този министър на транспорта. Не знам колко народ работи в това министерство, но е сигурно, че работата му може да се побере в рамките на една дирекция. Например в друго странно министерство като това на регионалното развитие и благоустройството. Или на икономиката. Ама кой да се сети?

  7. 07
    #9

    .

  8. boby1945
    #8

    парета, щото все няма, накрая се счупва...... добре че при 30 нп/час, ами ако бяха 90 км/час!

  9. Чопър
    #7

    Незабавна оставка на самия Министър! Всяка седмица катастрофи в БДЖ.Щастие е че няма жертви."Изложили на риск животът на пътуващите"-не можеш да се справиш,само пари искаш ,лобираш и т.н.Подай си оставката-това е решение М-Р Цветков,з да не отговаряш пред съда.

  10. Балканец
    #6

    Някога Българските железници са моделирани по тези на Швейцария.Преди ВСВ нашият ж.п.транспорт е предизвиквал завист и уважение.Наскоро прочетох,че алпииската държава строи най-дългия транспортен тунел в света.А ние? Изоставането е непреодолимо,дори да имаме свободни няколко десетки млд,пак трябва време и организация.Така е във всичко.България е превърната в треторазрядна държава.Въпреки всичко ние продължаваме да очакваме`чудо`.С преоблечени комунисти ще имаме само преоблечен комунизъм,не го ли разбираме?!Дано поне няма жертви,защото инцидентите ще продължават-с немодернизирана с-ма искаме скорости и обслужване като за 21век-катастрофите са неизбежни!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.