Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ремонтът на "зеления" трамвай №5 поскъпна до 40.5 млн. лв.

Шестима кандидати наддават за трасето, "Джи Пи Груп" не е сред тях

4 коментара
Ремонтът на "зеления" трамвай №5 поскъпна до 40.5 млн. лв.

Озеленяването на трамвай №5 е довел до увеличаване на прогнозната стойност на ремонта на съоръжението с около половин милион лева и цената му достига 40.5 млн. лв.

Причината е в основната преработка на проекта в участъка между Съдебната палата до Руски паметник, който е заложено да се превърне в парк - със затревени релси, пешеходни пространства, велоалея, малки площадчета, детски площадки и места за отдих.

Това стана ясно при отварянето на офертите във вторник. Шестима кандидати подадоха предложения да ремонтират трасето на трамвая от кв. "Княжево" до Съдебната палата.

Това е втора поръчка за избор на изпълнител за ремонта на трамвая. Предишната беше спечелена от "Джи Пи Груп" през 2018 г. Компанията обаче сама се отказа от подписването на договор, след като беше замесена в скандал с усвояването на еврофондовете и премиерът Бойко Борисов нареди да бъде извадена от проекти с европейско и държавно финансиране.

"Джи Пи Груп", която в последните две години да спечели договори за стотици милиони в пътното и железопътното строителство, не участва в новата поръчка.

Провеждането на новата поръчка се забави повече от година и заради преработката на проекта, така че релсите да позеленеят, след успеха на пилотния проект с озеленените зелените релси около Руски паметник.

Шестима кандидати

Общо шестима кандидати подадоха оферти във втората поръчка, показват данните в профила на купувача на Столична община. Това са основно български компании. Единственото изключение е австрийската "Щрабаг", която през последните години спечели множество поръчки, след като преди това сезира Европейската комисия за нагласения търг за магистрала "Хемус".

Участниците по реда на отварянето на офертите са:

1. Консорциум "Страбаг СП" ДЗЗД - "Щрабаг" ЕАД и "Страбаг" клон България
2. Обединение "Геострой-Юнайтид Груп-Трансремонтрстрой" - "Геострой" АД, 3. "Юнайтид Груп" ЕООД и "Трансремонтстрой" ЕАД
3. Обединение "Трамвай №5 - 2017" - "Монолит София" АД и "Х.С.С." ЕООД
4. "Трейс груп холд" АД - "Трейс груп холд" АД, "Парсек груп" ЕООД, ДЗЗД "ТП Борис"
5. ПСТ Груп ЕАД
6. ВДХ АД

Критериите, по които ще бъде избран бъдещият изпълнител, са цена (50 точки), качествено изпълнение (40 точки) и мерки за опазване на околната среда (10 точки).

Ремонтът трябва да приключи за 2 години

Ремонтът на трамвайното трасе се финансира от еврофондовете чрез оперативна програма "Региони в растеж". Прогнозната му стойност е 40.5 млн. лв. без ДДС.

Заложена е реконструкция на релсовия път от "Княжево" до площад"Руски паметник" без кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Гоце Делчев". Предвидено е да се изгради и поливна система.

Другият участък е от Съдебната палата до площад "Руски паметник", където е предвидено парковото оформление.

Общо за двата участъка ще бъдат подменени релсовият път, контактната мрежа, уличното осветление, телекомуникациите, ВиК-мрежата.

Срокът за изпълнение на обекта е две години (24 месеца). Скоростното трамвайно трасе трябва да е готово най-късно до края на 2023 г. Плановете са реалните строителни дейности да започнат през пролетта на следващата година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #4

    Щрабаг са пълни мизерници - който не вярва, да ходи да види пропаданията по "Н. Мушанов" и "О. купел", които бяха ремонтирани от тези нещастници. Пропаднали шахти, напускания и наченки на дупки по булеварда вече, пропадания на велоалеите. Пълни измекяри!

  2. olele
    #3
    Отговор на коментар #2

    ама то и ти ако си там и ти така ще правиш, като може да усвоиш 1/3 от кинтите, без никаква отговорност, както се пее в чалгата: куче влачи рейс, диря няма. кучето е общинар, рейса е пачки за "усвояване", накрая парите ги няма, ремонта има нужда от ремонт, виновни няма

  3. pozo
    #2

    Няма такава ИДИОТЩИНА И ТАКЪВ ГРАБЕЖ! София е като минно поле - излезеш ли от идеалния център е пълна разруха, а тези затревяват релсите на трамвая за 40!!!!!!!!! милиона лева!?

  4. Дядо ми Петър
    #1

    Харчене като за последно. Дано вече да им приседне. Само от нас зависи.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.