Свършиха разрешителните за транзитно минаване на тирове през Турция

Снимка: БГНЕС (архив)

Ново напрежение се очаква на българо-турската граница заради изчерпани разрешителни за транзитно преминаване през южната ни съседка. Проблемът стана хроничен през последните три години като двете страни не успяват да стигнат до споразумение. Това стана ясно по време на срещата на бизнеса с правителството, организирана от КРИБ и в."Стандарт".

Председателят на асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт и собственик на "Карат С" Миролюб Столарски съобщи, че към момента са останали само 20 еднократни разрешителни за преминаване през Турция за/от трета страна. Той попита транспортния министър какво се прави за решаването на проблема.

България е поискала от Турция по-рано да бъдат отпуснати еднократните разрешителни, които ни се полагат за втората половина на годината, каза Московски. Той обаче призна, че няма шанс за скорошно решаване на проблема, защото в момента няма действащ турски транспортен министър заради предстоящите парламентарни избори. По закон три месеца преди изборите, заемащите висши постове в Турция трябва да излязат в отпуск, ако участват в кампанията, обясни Московски.

България е за уреждане на въпроса в дългосрочен план чрез пълна либерализация на разрешителния режим между двете държави, каза Московски.

При несъгласие от турска страна за пълно премахване на разрешителния режим, възможен вариант е увеличаването на годишната квота еднократни разрешителни от типа за/от трета страна, допълни транспортният министър.

Министър Ивайло Московски заяви, че при обсъжданията между двете държави браншът също е силната страна и ако се намери начин за нормална комуникация между българските и турските браншови съюзи, би било полезно при преговорите.

Московски обеща да следи за стриктното и справедливо разпределение на разрешителните за Турция между българските превозвачи.

Той защити таксите, които се събират от държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", защото те отиват за поддръжка, експлоатация и инвестиции в инфраструктурата.

В момента операторите на пристанищата влагат средства основно в оборудване, а не в поддръжка на инфраструктура. Ако това се промени и се разпредели инвестиционната дейност, сме склонни да разговаряме за преразпределение на таксите, които се събират, каза министър Московски.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?