Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Транспортна камара ще обучава професионалните шофьори

0 коментара
Транспортна камара ще обучава професионалните шофьори

ГЕРБ ще предложи обучението за водач на автобус или камион, както и разрешителните за превоз извън страната, транзитен и т.н. да се поемат от бранша, съобщи в понеделник председателят на парламентарната транспортна комисия Иван Вълков. За целта ще бъде създадена транспортна камара, която ще се занимава с дейностите, които не подлежат на контрол от държавата или за тях има смесена отговорност. В Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация“ ще остане само издаването на лицензи за превозвачите.

В момента всичко в транспортния бранш е доста централизирано, коментира Вълков и допълни, че дейностите, свързани с обучението на водачи и издаването на удостоверения и разрешителни спокойно могат да се извадят от държавната администрация, както е в други европейски държави.

Вълков припомни, че идеята браншовите организации да провеждат специализираните курсове за превоз на пътници и товари е стара и дори има разработени модели как да се случи. Разрешителните за превоз извън страната, до трети държави, транзитен и т.н. също могат да се поемат от бизнеса, защото и в момента документите се издават от работни групи, в които влизат представители на бранша.

Идеята на ГЕРБ ще бъде представена на бизнеса на заседанията на работната група, сформирана миналата седмица заради катастрофата с автобус на магистрала “Тракия“ на 15 юни, взела осем жертви. Тя ще мисли промени в законите и наредбите, които да гарантират безопасността на пътуванията.

Транспортният министър Ивайло Московски миналата седмица сподели някои от обсъжданите промени – да се отнемат лицензите на всички превозвачи и да им се издадат нови, но при по-тежки условия. Друго предложение е да се въведат определени технически изисквания към автобусите за превоз на пътници на дълги разстояния – по-висок екологичен клас и т.н. Идеите, повечето от които идват от самите превозвачески организации, бяха определени като лобистки и даващи предимство на големите фирми, които могат да си позволят по-нови и скъпи возила.

Това са само идеи, нищо не е внасяно като предложение, коментира предложенията Иван Вълков. По думите му не трябва да се върви към механично ограничаване на възрастта на автобусите, ами към по-строг контрол от страна на държавата на техническите прегледи. Министър Московски обеща преди края на годината да бъде въведено видео наблюдението в пунктовете за годишен технически преглед на автомобилите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.