Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В българската част на Дунав поставят 160 светещи буйове

0 коментара
Новите навигационни знаци в българския участък на река Дунав
  • 160 плаващи светещи буйове ще бъдат монтирани в българския участък на река Дунав
  • 20 светещи фара ще бъдат поставени в българския участък на Дунав
  • 980 несветещи брегови знаци ще бъдат поставени в българския участък на Дунав
  • Ще бъдат подменени и знаците, указващи кой километър на Дунав е

Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на Дунав" (ИАППД) започна модернизацията на системата за навигация в българската част на реката. Ще бъдат монтирани 160 плаващи светещи буйове, 980 несветещи брегови знаци, 20 светещи фарове. Вече е внедрена системата за мониторинг, която ще контролира и информира в реално време за местоположението и състоянието новите знаци и фарове, се казва в съобщение на ИАППД.

Новите плаващи и брегови навигационни знаци и фарове са купени по проект "Подобряване на системите за навигация и топохидрографните измервания по река Дунав", който се финансирана от оперативна програма "Транспорт" 2007-2013. Стойността на проекта е 3.48 млн. лв., като от тях 2.96 млн. лв. са безвъзмездна помощ, а останалата част е национално съфинансиране.

До момента са поставени 96 километрични знаци от общо 980 в района на остров Белене до остров Батин и в района на Русе. Монтирани са и 19 брегови знаци, като 9 от тях са в района на Русе, а останалите от устието на река Тимок до района на Видин.

До края на годината ще бъдат монтирани всички знаци и фарове, чрез което ще се постигне осъвременяване на навигационно-пътевата обстановка в българския участък на река Дунав и ще се повиши безопасността при корабоплаване. Б

Бреговите знаци информират корабоплавателите какви са условията на българския бряг за акостиране, престой, маневриране, преминаване и за регулиране на корабоплавателния път в даден участък.

Светещите брегови фарове указват положението на корабоплавателния път по отношение на брега и съвместно със сигналните брегови знаци обозначават плавателния път в тези места, където той се приближава към брега.

Системата за контрол ще проследява работата им и тяхното състояние чрез използване на GPS (глобална система за позициониране) и АИС комуникация (автоматична идентификационна система). Наблюдението ще се извършва чрез компютърна система от експерти на ИАППД.

Други дейности, заложени в проекта са изграждането на опорна GPS геодезична мрежа по българския бряг на Дунав и доставянето и инсталирането на 9 автоматични хидрометрични и метеорологични станции по поречието на реката от Ново село до Силистра.

Крайният срок за изпълнението на европейския проект е 30 септември 2015 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.