Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

ПИБ с апетит и към БДЖ "Товарни превози"

28 коментара
ПИБ с апетит и към БДЖ "Товарни превози"

Шестима кандидати са закупили документация за участие в конкурса за приватизацията на БДЖ "Товарни превози", съобщи в понеделник изпълнителният директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов пред БНР часове преди изтичането на крайния срок за заявяване на интерес към процедурата.

Той бе удължен до 7 януари заради проявен в последния момент инвеститорски интерес, за който сега стана ясно, че е бил от страна на "Първа инвестиционна банка", чийто президент Цеко Минев косвено е свързан със собствениците на ски съоръженията на Витоша и Банско. ПИБ също така финансира сделката по закупуването на "Кремиковци" от фирма, свързана с рециклиращото дружество "Надин".

ПИБ е единственият кандидат, който е купил документация след удължаването на срока за това. Останалите кандидати са "Юриста груп" ЕООД, авдокатско дружество "Георгиев, Тодоров и Ко", адвокат Валентин Иванов, адвокат Тодор Ангелов и единственият стратегически инвеститор – "Българска железопътна компания", която е вторият по-големина у нас железопътен превозвач, собственост на румънската "Груп Феровиар Роман" и на "Агрополихим".

Караниколов обясни, че тези кандидати представляват обединения от чуждестранни инвеститори и местни български играчи. По думите му чуждите инвеститори предпочитат да си партнират с български дружества и ще има удачна приватизация на товарните жп превози, чийто първи опит за продажба се провали през миналото лято заради появата само на едни кандидат – регистрираната дни преди участите си в конкурса офшорка "Дует Реълуей България".

След прекратяването на конкурса критериите към стратегическите и финансовите инвеститори бяха значително снижени, а междувременно дълговете на предприятието надхвърлиха 110 млн. лв,. които трябва да бъдат поети от новия собственик. Той също така ще има ангажимент да запази броя на персонала на дружеството, което според анализатори е проблем пред сделката заради раздутия административен щат.

Няма интерес от големи стратегически инвеститори заради дълговете на дружеството, амортизираните му активи, ангажимента за запазване на персонала, по което не може да се водят преговори, както и заради нуждата от големи инвестиции, каза Караниколов.

Приходите от сделката ще отидат в собственика на БДЖ "Товарни превози" – Холдинг БДЖ, за покриване на част от задълженията на държавната компания по кредити, допълни той.

По думите му до края на март ще има яснота по сделката. Съгласно графика на агенцията след като станат ясни кандидатите, те ще имат време до 11 януари да искат разяснения по конкурса, до 28 януари ще трябва да представят документация, доказваща, че отговарят на поставените предварителни условия за участие в процедурата. Информационен меморандум за състоянието на дружеството ще може да се купува до 18 февруари, докогато и ще се издава сертификат за регистрация на останалите в надпреварата участници. те ще имат още два дни на разположение да подадат заявка за извършване на огледи на активи на дружеството и за срещи с шефовете на БДЖ "Товарни превози". Самите огледи и срещи ще се извършват до 4 март, а внасяне на депозит от 20 млн. евро за участие в конкурса. Оферти ще се подават до 12 март.

Караниколов съобщи още, че до десетина дни ще се обяви и процедурата за продажбата на АДИС, заедно с неговите 351 имота, от които 240 са апартаменти. За 2012 г. приходите от дейността на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол са 270 млн. лв., от които 20 млн. лв. са глоби и плащания по следприватизационния контрол.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #28
  2. Анонимен
    #27

    Защото частното е по-ефективно от държавното.Начи и тия са мераклии.А днеска пише и за някаква химическа фирма,че и една опашка от адвокати..

  3. Анонимен
    #26

    Пълен нещастник е г-н Дянков. Кой разумен човек продава предприятие което печели. Както е известно на всички 50% от печалбата на АДИС отива в държавната хазна и те никога не са били на загуба. Защо предприятие което всяка година вкарва пари в бюджета се продава? Защото някои „специален“ трябва да грабне едно от малкото печеливши предприятия които е останало в нашата бедна държавица и вместо в държавната хазна да печалбата да влиза в нечии джобл. А министърчето да си вземе тлъстата комисионна точно

  4. Анонимен
    #25

    Е като няма интерес от стратегически инвеститори, какво мислите. Че тези ще вдигнат на крака БДЖ? Ще направят сметката на Товарни превози. И в кратки срокове след леко изтакане ще я фалират.

  5. Анонимен
    #24

    КВО СТАНА С ОНЯ ЗАКОН ДЕТ ТИРОВЕТЕ СЪБОТА И НЕДЕЛЯ,НЯМА ДА МОГАТ ДА ПРЕМИНАВАТ ПРЕЗ СТРАНАТА,НА СОБСТВЕН ХОД,А САМО НА ТРЕН,АРЕ МАРЛАМЕНТА МА ТУТКАТЕ СЕ НЕЩО,ЗА ТОВА ЛИ ВИ ПЛАЩАМ БЕ МАСКАРИ!!!

  6. Анонимен
    #23

    Май от БДЖ товарни превози ще падне пладнешки обир....яко пари ще се точат от активите на дружеството, които наистина надхвърлят задълженията му....Въпрос на проста аритметика: Ако Иванчо има да дава 10 лв. на Марийка и има имущество, което струва 30 лв. След като продаде имуществото и върне заема си към Марийка, колко пари ще му останат. Е, с толкова ще се обогати бъдещия "ИНВЕСТИТОР", А ЗАБРАВИХ ДА КАЖА, ЧЕ Е СТРАТЕГИЧЕСКИ.

  7. Анонимен
    #22

    НА ВНИМАНИЕТО НА ГЛАВНИЯ ПРОКУРОР! Някога така безразборно купуваха МУЛТИГРУП, СИК, ВИС, ТИМ и други червено-мутренски групиравки. Сега тази вездесъща "БАНКА"! Ако следствието е обективно, убедени сме, че бързо ще стигнете до СЪД! Иначе - нищо ново под Слънцето на Прокуратурата.Е, чакаме Г-н Главен Прокурор?

  8. Анонимен
    #21

    корупциа до дуното на тожа упражление и тоиа парламент !!!!

  9. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #20
  10. Анонимен
    #19

    18-ти, по-добре е да има купувач ама няма. Тоно в това е проблема. Някаква банка със съмнителни капитали, адвокатско дружество и т.н. Никакъв интерес не проявил нито един от европейските железопътни оператори. Ето защо правилният подход е да се обяви фалит и държавата в качеството си на принципал да разпродаде ативите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.