Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

С продажбата на "БДЖ Товарни превози” ще се покрива заемът за мотрисите “Дезиро”

Държавата преговаря за преструктуриране на задълженията с германската банка KfW

7 коментара
С продажбата на "БДЖ Товарни превози” ще се покрива заемът за мотрисите “Дезиро”

Държавата ще преговаря за преструктуриране на задълженията за купуване на мотрисните влакове “Дезиро”. Кабинетът даде мандат на министерствата на финансите и на транспорта да започне преговори за разсрочване на задълженията на БДЖ към германската банка KfW, съобщи правителствената информационна служба.

Идеята дългът да се изплати чрез бартер, като на германската банка или на техните железници “Дойчебан” се даде обявеното за продажба дружество “БДЖ Товарни превози”, е отпаднала. Причината е, че те не са проявили интерес, каза министърът на транспорта Ивайло Московски за Mediapool. По думите му всички средства от приватизацията на "БДЖ Товарни превози” обаче ще отидат за погасяване на задълженията към KfW.

 

Новата приватизационна оценка на “БДЖ Товарни превози” е под 100 млн. лв. по информация на Агенцията за приватизацията. Плановете са държавното дружество да бъде продадено до края на годината.

 

В същото време общият размер на необслужените задължения към германската банка са над 41.4 млн. евро, е посочено в правителственото съобщение.

 

50-те електрически мотриси “Дезиро” от “Сименс” бяха купени през 2005 г. Германската банка отпусна 190 млн. евро за закупуването им.

 

"България дължи близо 300 милиона лева на Германия по тази сделка и този дълг ни тежи като воденичен камък, това е уникална по своята глупост сделка", каза премиерът Бойко Борисов след среща с президента на Асоциацията на германските индустриално-търговски камари Ханс Дрифтман през август.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Министър Московски е некадърно, некомпетентно и страхливо дете. Но пък много "послушно". Приходите от приватизация на БДЖ-Товарни превози ЕООД , отиват в държавния бюджет. БДЖ ЕАД не може /няма право/ да се разпорежда с тях. По закон , следва да се промени Закона за държавния бюджет. А това става с акт на Народното събрание. Но и да стане това и 100 милюна да се дадат за погасяване на задължението на БДЖ за закупуване на мотрисите Дезиро , ще последва назабавна санкция от Еврокомисията поради това , че държавата няма право да финансира търговски дружаства /дори и собствени/. Счита се , че се извършва нерегламентирана държавна намеса / изкривява се конкурентната среда.

  2. Анонимен
    #6

    ЯВНО пак ще пипнете фискалния резерв за да компенсирате срочните задължения, а междувремено ще търсите резервни пари!!!!!!!

  3. Анонимен
    #5

    ne moje da sa vinovni samo tezi dvamata ot tovarni prevozi.korumpetata i tehniya 4adir nare4en vladimirov si nyamat haber ot jeleznici,asa gi slojili tam za da si izmiyat racete s tyah ,po vis6i ot tayh no te sa po tipi isa v kupa.daje si misla 4e BB e vitre v ne6tata.za6to do sega ne e vzel otno6enie za tovarni prevozi,dokato futbolistite byaha na preden plan,dokato horata 4akat jiznenovajen za tyah hod na pravitelstvoto-korumpirano.

  4. Анонимен
    #4

    Нека не забравяме обаче кой направи УНИКАЛНАТА СДЕЛКА за тия мотриси !!! Къде е сега Николайчо Василев да се кипри отпред до машинистите!!!Защо ББ не му търси сметка на него за тая следка!?

  5. Анонимен
    #3

    Симбиозата Владимир Владимиров-Петър Бунев даде отровните си плодове!След 130 години "БДЖ" изчезва.

  6. Анонимен
    #2

    Некадърниците ще закрият БДЖ. Даже и индийските цигани - инеститори в АЕЦ Белене не се интересуват.

  7. Анонимен
    #1

    А къде е онова недоразумение Владимир Владимиров да излезе и да каже защо не може да плаща задълженията към германците? Нали не му трябваше и заема от Световната банка? Нали щеше да завърши 2012-та без загуба? какво стана-товарни превози са на тотална загуба и дърпат като воденичен камък холдинга надолу. А там се вихрят двамата управители, които лично Владимиров е посочил за такива.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.