Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Транспортният министър смята да спре продажбата на “БДЖ Товарни превози”

31 коментара
Крастиан Кръстев и наследникът му Данаил Папазов, сн. БГНЕС

“Ще се опитаме да спрем продажбата на “БДЖ Товарни превози”, заяви министърът на транспорта Данаил Папазов в сряда по време на церемония по символичното приемане на поста от досегашният служебен министър Кристиан Кръстев.

 

В момент, в който България изпитва остра нужда от работни места, ще бъде направен опит да бъде запазено предприятие, което храни стотици работници, каза Данаил Папазов.

 

Той все пак се застрахова, че няма да предприема прибързани действия, а първо ще направи анализ на ситуацията. От думите му стана ясно, че ще се проведат разговори и с Министерството на финансите по въпроса, което вероятно означава, че ще се търси държавно финансиране за стабилизиране на положението в силно закъсалата финансово железница, която разчиташе поне на 100 млн. лв. приходи от продажбата на товарните си превози, за да погаси най-неотложните си дългове.

 

Само преди два дни Кръстев каза, че общо борчовете на “Холдинг БДЖ“ са 474 млн. лв., от които просрочени са 154 млн. лв., от които значителна част към Националната компания “Железопътна инфраструктура“ за правото да ползва релсовия път. Пред подписване е окончателното споразумение с германско-ирландска банка “Депфа банк“ (Depfa bank), която има да си взема около 6.3 млн. лв. от жп превозвача и заради този дълг е наложила запор върху акциите на “БДЖ Товарни превози“. Това споразумение трябваше да се внесе до дни в съда, за да вдигне той запора и да продължи процедурата за приватизация на дружеството. Кръстев дори се похвали, че е договорена 75 на сто редукция на лихвите по забавените плащания по този дълг.

 

Заради запора Агенцията за приватизация удължи последно и за трети път срока за подаване на оферти за “БДЖ Товарни превози“ от кандидат-купувачите. Очакванията бяха продаваният дял да бъде освободен от тежестите, за да може потенциалните инвеститори да са спокойни. Това е вторият опит за продажба на товарните жп превози, след като миналото лято процедурата бе спряна заради подадена само една оферта и то от създадено дни преди старта на конкурса дружество.

 

Сега интерес към “БДЖ Товарни превози” проявяват румънската “Груп Феровиар“, която притежава у нас мажоритарния дял в “Българска железопътна компания“ и е основният конкурент на БДЖ и участваше и в първия опит за продажба, но не подаде оферта. Другите кандидати са австрийската финансова група “Донау Финанц“, собственикът на Параходство "Български морски флот" на Кирил Домусчиев, който с брат си Георги е регистрирал за покупката на БДЖ “Товарни превози“ дружеството “Бългериан Карго Експрес“, и “Първа инвестиционна банка“. Те трябва до 7 юни да внесат депозит за участие в последната фаза на конкурса, което ще е индикация дали въобще ще има оферти в уречения срок 10 юни.

 

Условие пред кандидат-купувача беше да не извършва съкращения сред работниците в “БДЖ Товарни превози“ в продължение на три години, така че аргументът за запазването на работните места малко куца.

 

Кристиан Кръстев бе казал преди два дни още, че министерството работи и по оздравителен план за БДЖ, който ще е поне третият такъв за последните пет-шест години. Стратегията обаче имала два варианта за стабилизиране на железницата – с продажбата на товарните превози и без приватизацията, но тогава Кръстев не навлезе в подробности.

 

Експерти коментираха пред Mediapool, че по-добрият вариант е правителството все пак да изчака дали сегашните кандидати няма да подадат оферти и ако сторят това, какви ще са техните параметри, преди да вземе окончателното решение за преватизацията, който може да бъде спряна и заради незадоволителни предложения.

 

След анонса на Папазов обаче е съмнително дали ще бъде приключено свалянето на запора и дали въобще ще има оферти за “БДЖ Товарни превози“

 

В края на следващата седмица новият транспортен министър съобщи, че ще представи екипа си.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

31 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дони Тръмпушката
    #31
  2. Анонимен
    #30

    Приватизация означава ликвидация -в случая,какво да говорим повече,примери с лопата да ги ринеш.

  3. Дони Тръмпушката
    #29
  4. Анонимен
    #28

    24 БТК В МОМЕНТА РАБОТИ С ОКОЛО 5000 А ОСТАНАЛИТЕ СА НА УЛИЦАТА.СМЕШНИКА ТЕ ПИТА КАКВО ВЛИЗА В БЮДЖЕТА ОТ ПЕЧАЛБАТА НА ВИВАТЕЛ.

  5. Анонимен
    #27

    Отказ от приватизация , строителство на АЕЦ "Белене" Електрификация плюс съветска власт = комунизъм. пак ставаме троянски кон в ЕС

  6. Анонимен
    #26

    мн. тарикати, м. Жарг. Безцеремонен, хитър и нахален човек. • прил. тарикатски, тарикатска, тарикатско, мн. тарикатски. Тарикатско поведение. • Тарикатски говор. Спец. Остар. Жаргон на градската младеж. Синонимен речник (същ.) хитрец, използвач

  7. Анонимен
    #25

    Цяла България субсидира парното на софийските тарикати , защото електроенергията/кафявата/ произвеждана от ТЕЦ и чийто технологичен отпадък е парното , се изкупува по 33 стотинки киловатчаса . Защо адептите на унищожаване на държавата не поискат приватизация на софийската топлофикация , чиито загуби са по - големи от тези на БДЖ ? Все пак от услугите на БДЖ може да се възползват 7 милиона граждани , от топлофикацията 1 милион богопомазани наглеци.Като говорите за пазарна икономика и законите на пазара , нека да ги приложим първо за топлофикацията в София и да видим какви ще ги блябосвате тогава !

  8. Анонимен
    #24

    23, може 26000 служители да са "внисали" осигуровки, но сега БТК успешно работи с 8 (осем) пъти по-малко служители. Смешник...

  9. Анонимен
    #23

    ГОВОРИМ ЧЕ НЯМА ПАРИ .САМО ОТ БТК ВЛИЗАХА 260 ПЕЧАЛБА ДДС ПЛЮС 26000 СЛУЖИТЕЛИ ВНИСАХА ОСИГОРОВКИ ТОВА Е НАД МИЛИАРД.ТАКА ЧЕ СЪМ ПРОТИВ ПРИВАТИЗАЦИЯ .

  10. Анонимен
    #22

    Най-добре беше "БДЖ - Товарни превози" да бъде приватизирано. Само частен инвеститор може да го направи печелившо и рентабилно дружесто, тъй като досега държавата се е доказала като некадърен собственик.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.