Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Автомагистрали" дала аванс от 84 млн. лв. за отсечка на "Хемус" години преди старта на строителството (Обновена)

Строителният министър прави нов опит за смяна на борда на държавната фирма

9 коментара
"Автомагистрали" дала аванс от 84 млн. лв. за отсечка на "Хемус" години преди старта на строителството (Обновена)

Държавната компания "Автомагистрали" е дала аванс от 84 млн. лв. на фирма-доставчик на материали за изграждане на отсечка от магистрала "Хемус" години преди старта на строителство. Наред с това за конкретния участък все още не са отчуждени терените, т.е. те са частни, и съответно няма разрешително за строеж. Новата порция скандални разкрития направи в четвъртък строителният министър Виолета Комитова, която инспектира за пореден път изграждането на магистралата.

Аванс за 3 години

Проверката се проведе в т.нар. участък 5, при бъдещия пътен възел с пътя Ловеч – Левски в близост до ловешкото село Крушуна. За участъци от магистралата "Автомагистрали" са сключили договор за доставка на материали на стойност 97.8 млн. лв., от които 84 млн. лв. вече са платени авансово на фирмата доставчик, каза Комитова.

"Не разбираме защо са платени 84 млн. лв. за участъка преди година, след като досега реално са изразходвани около 1 млн. лв.", посочи тя.

Министърът уточни, че за отсечката има изготвен подробен устройствен план и разширен идеен проект, но няма проведени отчуждителни процедури. Така, до започване на строителството ще се стигне след една, две или три години

.Само преди дни новото ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" спря изграждането на 4 мостови съоръжения в участък 2, намиращ се на територията на област Ловеч, от магистрала "Хемус". Причината е, че се работи без технически проект, което е недопустимо по закон.

Очаква се строителните работи на четирите мостови съоръжения да бъдат подновени след около 2 месеца, когато трябва да бъдат готови техническите им проекти.

Както Mediapool вече писа, фирмата "Автомагистрали Хемус" се оказа новият фаворит на ГЕРБ в строителството на пътища и магистрали с поръчки за около 600 млн. лв. Те именно са по договори, сключени с държавната компания "Автомагистрали" по неясни правила.

"Автомагистрали": С авансите спестихме милиони

Държавният мастодонт "Автомагистрали", чието старо ръководство все още не може да бъде подменено заради блокиране от съда, отговори на министъра с писмо до медиите. От там твърдят, че с изплатените аванси са направили икономии, защото цените за материали вече са "замразени" и няма да се влияят от натрупаната през последната година инфлация и при бъдещо поскъпване на живота.

"Близо 79 500 000 лева е реализираната към този момент икономия от фиксирането на цените на материалите за участъци 4, 5 и 6 ма автомагистрала "Хемус" към стойностите им в периода на плащане на авансите", твърди ръководството на компанията.

И пояснява, че така финансово се обезпечава изпълнението на автомагистрала "Хемус" със "замразяване на единичните цени, което води до независимост от инфлацията в държавен и световен мащаб" - тоест, с платените аванси, цените за "Автомагистрали" ЕАД са фиксирани към доставчиците и не подлежат на индексация.

От държавната фирма отговорят на критиките, че авансите са платени още преди отчуждаването на терените като прехвърлят въпроса към Министерство на регионалното развитие и АПИ:

"Отчуждаването на терени за изграждане на трасетата са в компетенциите на администрацията на МРРБ и АПИ. Разрешенията за строеж се издават от министъра на регионалното развитие и благоустройството".

Нов опит за смяна на борда на "Автомагистрали"

На въпрос от медии за смяната на ръководството на "Автомагистрали" ЕАД, Комитова заяви, че се опитва "възпитано да се раздели с него", но сегашният ръководител Стоян Беличев не желае да напусне поста.

По-късно стана ясно, че министър Комитова е внесла ново заявление за вписване на новия борд на "Автомагистрали" в Търговския регистър. То предвижда отстраняването на настоящите директори и назначаването на тяхно място на излъчения от нея нов борд още преди седмици - Валентин Вълков, Десислава Христова и Иван Станчев.

Най-вероятно искането отново ще бъде обжалвано от настоящите шефове на "Автомагистрали" - Стоян Беличев, Иван Коларов и Александър Филев. При такава развръзка отново финалната дума ще има Софийския градски съд. Той вече в сряда отхвърли първия опит за вписване на новите управители.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bluf
    #9

    Тази гугутка поне да вземе да спазва някакъв дрескод подобаващ на министър, а не да ми ходи с некви налъми, рибарски панталон и блузка за плаж.

  2. JP
    #8

    Внушения, внушения, внушения. Кабинет на внушенията. Внушението тук е, че тези авансови пари са откраднати. Ами ако не са? Ако са предвидливо вложени за да постигнат оптимална скорост и качество на този огромен и сложен проект, както стана с отсечката до Боаза. Тази хипотеза напълно се отхвърля, защото...защото по презумция предишните са прости калинки и не знаят да инвестират предвидливо. Докато ние какво можем! - да спрем строителството и да разорим фирмите изпълнителки.

  3. рептилиан
    #7
    Отговор на коментар #3

    Не знаех, че Тома Биков се смее кръшно. "Бойко не е диктатор. Той е карикатура на диктатор". Това е смехът на фурнаджийската лопата.

  4. обикновен
    #6

    Върховна наглост на гербаджийските слуги в "Автомагистрали". Дори били "икономисали" милиони от безумните авансови плащания на огромни суми! Явно мутрата Борисов ги е обучил не само да разпределят огромен държавен ресурс по мафиотската верига със съответните отчисления за шкафчето му, но и да лъжат нагло - поне колкото него. Каква икономия сте направили, бре тарикати? Чувате ли си глупостите? Някои от вас би ли платил десетки милиони "аванс" години по-рано от самата работа, ако парите излизаха от собствения ви джоб? Не само уволнение, а пълно разследване на пилеенето на държавни пари и търсене на отговорност от самозабравилите се слуги на Борисов!

  5. efir2
    #5

    Никой не заблуждавате другари комунисти. Единственото, което ви е в главите, е колко много още има по сметките на "Автомагистрали", и колко от тях ще успеете да откраднете, ако сложите ваши хора в ръководството.

  6. someone
    #4

    Тия въобще не са купени да гласуват за Баце за 10г. напред...

  7. ефрейтора
    #3

    Гледах изявлението на т.нар. "министърка' . Прекъсвано от кръшен смях след всяка втора дума , при това съвсем непринудено . Така че никой да не се чуди , защо дава интервюта сама на себе си...

  8. Мазен Кумунис
    #2

    Другарката министърка на русофилистика не трябва ли да строи магистралата, а не да и търси кусурите?!?!

  9. рептилиан
    #1

    Който ги е взел от бюджета да ги връща. Не е ли ясно, че се усвояват народни пари и затова народът е беден.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.