Пловдивският митрополит Николай:

Дете от сурогатна майка е непълноценен продукт

Съжителството без брак само между мъж и жена ли ще е, пита още владиката

Освен със скъпите си лимузини, бутикови часовници и аксесоари, митрополит Николай е известен с активната си позиция по редица теми – той се обяви срещу съжителството без брак, сурогатното майчинство, обяви  Мадона и Лейди Гага за вредни. Наред с това връчи архонтска титла на червения бизнесмен Петър Манджуков и демонстрира отлични контакти с политическия и бизнес елит.

Пловдивският митрополит Николай отново заклейми сурогатното майчинство като го приравни с продажбата на деца в интернет, проституцията и трафика на хора и обяви, че детето, родено от сурогатна майка, е “непълноценен продукт“.

 

В обръщението си, публикувано на страницата на Светия синод, митрополит Николай доизяснява позициите си за сурогатното майчинство и съжителството без брак, които лансира миналата седмица, предизвиквайки вълна от възмущение и недоумението в кой век живее владиката и какви тези проповядва.

 

“Два дни след като припомних позицията на Светия синод за “сурогатното майчинство” и бях надлежно обруган, медиите гръмнаха с новината, че дете е било предложено за продан в интернет. Срещу 5000 евро. Всички са възмутени. Всички питат колко трябва да е оскотял един човек, за да продава децата си в интернет? Е, добре. Аз питам: каква е разликата между несретната жена, чието дете е било предложено за продажба в сайта “БГ мама” и бъдещите майки, които ще продават “сурогатните” си деца на законно основание“, се казва в обръщението на митрополита.

 

“Според тълковния речник на българския език “сурогат” означава “продукт, който е непълноценен заместител на друг продукт; непълноценен заместител; ерзац”. Поне в това отношение инициаторите на тази модерна практика са честни: това не е майка, а непълноценен заместител-ерзац; това дете няма да е дете, а непълноценен продукт. Вижте, колко ясно са ни го казали. Продукт. Стока“, продължава висшият духовник, известен с крайните си позиции и влечението си към луксозните вещи.

 

Той поставя въпроса “колко трябва да е оскотяло едно общество, което мълчи, когато някой му предлага да бъде създадена правна възможност за майките да “отдават под наем” и да продават утробите си? Има ли съмнение, че това ще е бизнес? Кажете ми кое е това, което може да накара една жена, да извади плода на утробата си и да го предаде в ръцете на друга жена? Човеколюбие? Любов към бездетните? Или скотско отчаяние, породено от безпътица, безработица и физически глад?“

 

“Кажете ми, ако днес приемем “сурогатното майчинство”, как утре ще продължим да отхвърляме проституцията, сводничеството, продажбата на бели робини, трафика на хора? С какви аргументи? Че то принципът е един и същ. Бизнес и свобода на договарянето. Защо да не се узаконят направо и те?“, заявява митрополит Николай.

 

Той се обявява и против съжителството без брак, за което отново има идеи да бъде узаконено чрез промяна в Семейния кодекс.

 

“Бракът е “съюз между мъж и жена”. Фактическото семейно съжителство е договор. Имам въпрос: този договор пак ли ще се сключва между мъж и жена или не само. Ако фактическото съжителство ще е договор, който може да се сключи не само между мъж и жена, ще е добре това да се каже своевременно", за да е общественото мнение информирано, както го изискват демократичните процедури“, подхваща изтънко темата за евентуалните еднополови бракове клирикът.

 

Освен това той пита “всеки ли двама души, сключили договор за фактическо съжителство, ще могат да си поръчат дете на сурогатна майка“.

 

“Съвместното съжителство без брак, казват, щяло да улесни процедурата по узаконяване на фактическите семейства. При сегашния граждански брак съпрузите трябва да отидат в гражданското, т.е. в общината, и да се разпишат. С малка церемония, нескопосно изплагиатствана от светото тайнство Венчание. При фактическото съжителство, бъдещите съжителстващи трябвало да отидат до общината и да се разпишат. Е, кажете ми, каква е разликата и къде е улеснението? Освен че във втория случай им се спестява церемонията?“, казва още митрополит Николай.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?