Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Двигател на "Спартан" от българските ВВС спря по време на полет

21 коментара

На връх 100 – годишнината на българската авиация не спират инцидентите с военни самолети. Двигател на една от най-скъпите и нови покупки на армията - транспортен самолет "Спартан" - е отказал по време на полет.

Машината е успяла да се приземи без да има пострадали и други повреди по самолета.

"Назначена със заповед на министъра на отбраната комисия разследва случая за установяване на причините за инцидента", съобщиха от пресцентъра на военното министерство.

Това е вторият инцидент във военновъздушните сили в последните месеци. В края на април изтребителят МиГ-29 се запали и падна близо до пловдивското село Голям чардак. Двамата пилоти успяха да катапултират, като не пострадаха тежко.

Вътрешното разследване на МО установи, че причината за инцидента е пилотска грешка, а случилото се за пореден път отвори въпроса за недостатъчната подготовка на пилотите поради липса на средства.

Това не е и първият инцидент с транспортен самолет "Спартан", които няколко пъти се провеждаха, включително и по вина на екипажа.

По договора с компанията от 2006 година България трябваше да закупи пет транспортни самолета "Спартан" за 91 млн. евро. Министерството и фирмата обаче стигнаха до съгласие машините да бъдат само три заради липсата на достатъчно средства.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #21

    Спартаните са си много добри машини, ако се експлоатират и обслужват както трябва. За това говори фактът, че има поръчки за производството на над 80 броя от тях, влючително и 38 за американската армия. Проблемът не е в машините, а в безразборното рязане на средства, което става предпоставка за аварии и инциденти. Но то в коя ли област не е така.

  2. Анонимен
    #20

    Заменете италианските бракми с гръцки! Ако няма гръцко производство на самолети, проучете за индийско. Руско в никакъв случай. Американско също - то пък е много скъпо.

  3. Анонимен
    #19

    Ако италианската машина беше направена в Русия, щеше да е много хубаво. Щяхме да се радваме на техническите и проблеми, а една авиокатастрофа щеше да ни направи истински щастливи. За съжаление Спартан е италиански. Италиански като стара Алфа Ромео, като старо Пунто или Брава. Дори москвичите са по-надеждни от тях. Дано поне има добър дизайн.

  4. Анонимен
    #18

    Високо италианско качество.

  5. Анонимен
    #17

    На 13: Всички съветски машини са таратайки

  6. Анонимен
    #16

    До 13: Българскта азбука не е създадена от св.св. Кирил и Методий, а от св. Килмент Охридски. Климент я е нарекъл кирилица в чест на Константин Кирил Философ, и представлява една компилация от гръцката, латинската азбука и някои нови букви. Азбуката на Кирил и Методий се е казвала глаголица и не е просъществувала.

  7. Анонимен
    #15

    Като купуват боклуци,така ще е.Българската армия няма пари да се усмихне.Така армия не се прави и не се поддържа.Не става с -"Айде,карай да върви,и така може!"Може,ама не може.Или в армията трябва да се вложат незабавно доста пари,или армията трябва да се закрие,защото старата и неподдържана техника става опасна за хората.От такава армия никой няма нужда.Не Бойко да се потрива,ами да вземе решаваща дума.Ще ли имаме съвременна армия или не.

  8. Анонимен
    #14

    Дедо Аню преди 7-8 месеца се похвали, че е сключил 10-годишен рамков договор с италианците за поддръжка на Спартаните. После се оказа, че договорът е ГОДИШНО с по 1.5 милиона по-скъп от аналогичен договор с друга държава, както и че законът предвижда рамковите договори да са не за 10, а за 4 години. Та явно Дедото и Тиквата, за да надуят комисионните са спестили и някоя планова контролна или ремонтна дейност.

  9. Анонимен
    #13

    До 12: Абе българската азбука е създадена от св.св. Кирил и Методий, а не от СССР та да пишеш на маериканска азбука. Чети нещо повече от Медиапул бре човек! Чети! То сляпото окато прави! Nothing personal. I am just commenting.

  10. Анонимен
    #12

    Vsichki suvetski mashini sa tarataiki

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.