Обвързващата оферта за строителното предприятие "Техноекспортстрой" е на стойност между 50 и 60 млн. лева, съобщи в петък Емил Караниколов, шеф на Агенцията за приватизация пред “Инвестор.бг”.
Единственият кандидат в третия опит за продажба на дружеството е "АТ Инженеринг 2000". Управителят на компанията Илиян Терзиев не пожела да коментира цената на сделката. “Щом г-н Караниколов така казва, значи това е цената”, заяви Терзиев пред Mediapool. Той посочи, че ако се стигне до сделка, ще извадят собствени средства и ще теглят банков кредит за държавния мастодонт.
Все още не сме решили в каква посока ще развиваме “Техноескпортстрой” след приватизацията, каза още Терзиев.
Предложената от държавата начална цена на първия търг от 68 млн. лв., беше намалена до 60 млн. лв. при повторното наддаване, за да се стигне до окончателното ѝ отпадане при третата процедура.
Коментирайки ценовото предложение на сегашния кандидат, шефът на агенцията обясни, че "със сигурност оферираната цена е над справедливата пазарна стойност, определена от държавата, която е около 50 млн. лв”.
"АТ Инженериг 2000" се занимава със строеж и ремонти на промишлени, административни и жилищни сгради. Сред проектите са жилищният комплекс "Рослин пакт", участва в строежа на търговския център "Ийст Парк". Нейни управители са Илиян Терзиев и Георги Пенев.
Последната голяма поръчка спечелена от “АТ Инженеринг 2000” е изграждането на компостиращата инсталация на завода за софийския боклук. Компанията е част от консорциума “Егерсман и Ко”, който спечели поръчката с цена от 46.5 млн. лв.
За последните три финансови години проходите на “АТ Инженеринг” падат от 78 млн. лв. през 2009 г. до близо 16 млн. лв. през 2011 г. Заради намалелите обеми са съкратени около 120 души персонал.
Караниколов съобщи още, че международната консултантска компания “Ърнст енд Янг” е приела и със сигурност ще работи по маркетинга на “БДЖ Товарни превози”. Идеята на приватизационната агенция е консултантите да предизвикат по-сериозен интерес сред чуждестранни финансови и стратегически инвеститори след провала на първия опит за раздържавяване на БДЖ.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
сигнала за корупция, подаден чрез сайта www.news359.bg :
http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/
Съобщение относно корупцията в БДЖ
12.07.2012 23:19 0
Автор: Бисер Иванов
Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя …
/но не министъра на транспорта, защото той прекрасно знае всичко/ за безобразията на двамата управители.
1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?
2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.
3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.
4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?
5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.
6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.
7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.
8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.
9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.
10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.
11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.
12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359
еми като е далажера шо го некупиш ти?
Егати далаверата - ТЕС Има по сметките си над 30 милиона евро. Значи без пари - далавера. Пак.
Днес са уволнили изпълнителния директор на БДЖ - Йордан Недев.