Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Конфликт за магистрала "Тракия" ускори уволнението на пътния шеф

55 коментара
Конфликт за магистрала "Тракия" ускори уволнението на пътния шеф

Първата седмица от избора новото правителство приключва с освобождаването на трети шеф на държавна агенция, този път на пътната.

В петък премиерът Бойко Борисов е уволнил изпълнителния директор на Националната агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) Янко Янков и на негово място е назначил инж. Димитър Иванов, който вече бе за кратко на този пост през есента на миналата година, но бе принуден да подаде оставка.

В съобщението на правителствената пресслужба се казва, че промяната в управлението на НАПИ е продиктувана от липсата на синхрон и взаимодействие с представителите на ЕК,  извършване на плащания на външни консултанти при завишени цени, недопустими действия в разходната част по бюджета на агенцията в условия на финансова криза.

Сред мотивите са посочени и липсата на адекватен механизъм за контрол и управление на работния процес, на техническото и финансово управление на крупни инфраструктурни обекти и несправяне с поставените задачи съобразно държавните и договорни срокове.

Съмнения за унищожаване на документи

Уволнението на Янко Янков е било придружено и с проверка на МВР и прокуратурата в НАПИ по сигнал на регионалния министър Росен Плевнелиев, че уволненият пътен шеф не е напуснал работното си място и има съмнение за унищожаване на служебни документи. Това бе потвърдено от вътрешния министър Цветан Цветанов, който обаче уточни, че тези съмнения засега не са потвърдени.

По какви правила ще се строи "Тракия"

Смяната бе предшествана от първия по-сериозен конфликт между досегашното ръководство на НАПИ и министър Плевнелиев във връзка с търговете за строителството на магистрала "Тракия". Както съобщи в. "Дневник", в последния работен ден на стария кабинет НАПИ са публикували на сайта си документацията за възлагане на обществените поръчки, чрез които ще се определят строителите и консултантите по оперативна програма "Транспорт", в това число и за изпълнител и консултант по надзора за "Тракия". Документите са утвърдени от надзорния съвет на НАПИ на заседания на 14 и 20 юли. В официалното съобщение се твърди, че те са съобразени изцяло с директивите на Еврокомисията.

Новият строителен министър Росен Плевнелиев обаче по-рано заяви, че тръжната документация за магистралите се пренаписва и няма да се ползва публикуваната на сайта на НАПИ, защото не отговаря на европейските изисквания. "Гарантирам, че ценовите оферти и техническата част ще бъдат отворени в един и същи ден", каза Плевнелиев по повод конкретното противоречие със заложените от пътната агенция условия.

Според обявените от Плевнелиев планове, компрометираната пътна агенция, която през последните години беше под шапката на различни министерства, за да стигне до МС, трябва да се върне към МРРБ. Ако това стане, настоящата рокада в ръководството ѝ едва ли ще е последната.

"Силният човек" в НАПИ остава?

Новият директор на НАПИ Димитър Иванов бе назначен на същия пост през август м.г., след преструктурирането пътния фонд в агенция към МС.

Иванов обаче се задържа едва два месеца и бе принуден да се оттегли, след като анулира над 20 търга за пътни проекти, с което отряза и фирми, фаворизирани от предишния предишния регионален министър Асен Гагаузов и от предишния шеф на фонда Веселин Георгиев, отстранен по искане на Брюксел за конфликт на интереси.

Иванов освен това призна и за конфликт с шефа на Надзорния съвет на НАПИ Иван Атанасов, който е член на Висшия съвет на БСП и е смятан за силната фигура в агенцията. Освен грижата за пътно-строителния бранш, БСП му е поверила и изграждането на АЕЦ "Белене", като той е ръководител на работната група по проекта в НЕК.

В съобщението на МС за рокадата в НАПИ се посочва, че в новия ръководен екип на агенцията ще бъде включен и водещият германски експерт в бранша Клаус Дитер Щоле, досегашен съветник на изпълнителния директор.

Преди два дни бяха сменени шефовете Държавната агенция по горите и на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

55 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. znam
    #56

    Дано скоро го усетим и по доходите си.

  2. chitatel
    #55

    Dano da zadurja tova chuvstvo za dulgo. Mnogo bokluk shte triabva da izhvurli Boiko, mnogo...

  3. kaka
    #54

    тоя иванов не беше ли човека, доведен от плугчиева, който беше блокирал работата във фонда и напусна скоропостижно, щото изпуши. а иван атанасов е най-голямото ченге там, следван от дончо атанасов и още 80 души новодошли ченгета, които само слухтят, но работа не могат да вършат. тътни инженери трябват там, ама кой да се сети!

  4. бръм
    #53

    тука чета разни радостни коментари от явно хора който си мислят че нещо може да се промени ами нали бойко си слага и той хората и те са като другите да не би да са от по добър материалпросот са негови хора и за какви доходи ми говори някой какво увеличение те първото им нещо което направиха като влезнаха в министерския съвет беше да си увеличат заплатите и да кажат че за хората няма да има увеличение нито на заплати нито на пенсиихора отрезнейте НИЩО НОВО ПОД СЛЪНЦЕТО

  5. kaka
    #52

    са ден до пладне. според мен, бойко демонстрира дейност, защото няма експертен капацитет за агенцията. предричам още промени в скоро време. а щоле не е никакъв експерт - хрантутник като европейските съветници на серго.

  6. Оптимист
    #51

    инж. Димитър Иванов е завършил специалност Техническа кибернетика. Разбира от голф. Има връзки с ТИМ.Това дава големи надежди за решаване на проблемите с пътната мрежа у нас.

  7. кънчо
    #50

    ББ е престъпник.

  8. интелигентен
    #49

    Какви са тия ченгета страшни, които депнат отвсякъде, не знам.... :)

  9. RAN
    #48

    Новият министър на БРРБ - компютърджия, новият шеф на НАПИ - компютърджия. Пътните инженери къде? - на работа в Агенцията по информационните технологии, а може би в НОИ. Става!

  10. kaka
    #47

    от НАПИ. и Щолетата - също!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.