Окончателно: Без дълъг тунел през Кресненското дефиле

Подписват договорите със строителите на надземните участъци до края на август

Държавата окончателно се е отказала да строи най-дългия шосеен тунел в Европа през сеизмичното Кресненско дефиле. В момента се проектира новият вариант от малки тунели и виадукти, който трябва да е готов до края на годината.

"Отказахме се от строителството на двата огромни тунела, защото не са подходящи и това сочат всички проучвания. В момента търсим най-доброто проектантско решение за преминаване, което включва серия от по-малки тунели, полутунели, виадукти, сложни съоръжения." Това съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред Нова телевизия. Тя допълни, че до 2017 г. ще има избран изпълнител за строителството на подземната отсечка през Кресненското дефиле.

Участъкът от 67 км през дефилето е единственият, който не се строи и не е готов. В последния ден на юли с двегодишно закъснение беше пусната отсечката от 15 км между Сандански и ГКПП "Кулата".

Дупница – Благоевград в експлоатация през октомври

През октомври ще бъде пуснат в експлоатация и участъкът от Дупница до Благоевград. В момента по него активно се работи, каза министър Павлова.

37-километровото трасе се строи от българо-италиански консорциум между "Пътстрой 92", "ГБС Инфраструктурно строителство" и "Импреза" срещу 360 млн. лв. с ДДС.

Договорите за надземните участъци ще се подпишат през август

До края на август ще бъдат подписани договорите за строителство на надземните участъци през Кресненското дефиле, каза Павлова.

Сдружение "АМ Струма 3.1", в което влизат шест български фирми начело с местната "Агромах", спечели търга за 17-километровия участък от Благоевград до село Крупник с цена от 139 млн. лв. без ДДС.

Освен благоевградската "Агромах", която довърши лот 4 на "Струма", в обединението влизат още хасковската "АБ", варненската "Хидрострой", "Пътища Пловдив груп", "Пътища Пловдив" и софийската "Алве консулт".

Консорциум "Струма - Лот 3.3" пък спечели поръчката за изграждането на 24-километровата отсечка между Кресна и Сандански с цена от 213 млн. лв. без ДДС.

В обединението влизат българските фирми "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Пътстрой - 92" АД, "Главболгарстрой" АД, "Геострой" АД с подизпълнител "ГБС-Благоевград"АД.

Магистрала "Струма" готова до 2023 г.

"До 2023 г. магистралата трябва да е готова, защото това е крайният срок за европейско финансиране", каза министър Павлова.

Магистрала "Струма" е топ приоритет на ЕК за пътните обекти у нас. Тя се строи със средства от Кохезионния фонд на ЕС. Брюксел обяви, че докато не бъде изградена тази магистрала, пари за други няма да отпуска.

"Ако нямаме проблеми с отчужденията и проектирането, е напълно възможно в следващите 5 години да имаме изцяло завършена магистрала от София до Кулата", каза министър Павлова.

Още по темата
Още от Бизнес

Одобрявате ли протестите за цените на горивата?