Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Търгът за концесията на летище София се подновява наесен

Преговаря се с три банки за актуализацията на всички анализи на държавното дружество

2 коментара
Търгът за концесията на летище София се подновява наесен

Работи се по възобновяването през септември на процедурата за отдаване на летище София на концесия, като максимално ще се запази предишният механизъм за изискване на възможно най-голяма авансово плащане, което ще отиде за стабилизирането на "Българските държавни железници" (БДЖ).

Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски пред журналисти в четвъртък след участието си в годишната конференция, посветена на стратегическата инфраструктура.

След четири удължавания, предишният търг за търсене на частен оператор на аерогарата бе прекратен през април 2017 г. от служебното правителство на Огнян Герджиков с мотива, че процедурата е опорочена и не е изгодна за държавата.

Като друг проблем на предишната процедура бе липсата на международен консултант, който да подготви документите и да участва в процесите по концесионирането, което според експерти отблъснало сериозните инвеститори и се явили само четирима кандидати при 27 участника в процедурата за летището в Белград, провела се по същото време.

Сега обаче транспортното министерство води разговори с Европейската банка за възстановяване и развитие, Световната банка и Европейската инвестиционна банка да станат консултанти на концесионната процедура. И от трите банки ще чакаме оферти за консултант по този проект, каза Московски.

Ангажиментът им ще бъде да актуализират всички анализи - финансово-икономически, социални и екологични, и да дадат концепция за самата процедура, посочи той.

Това бе друг проблем на предишната процедура – тя работеше със стари данни, без да отчита подобреното финансово състояние и увеличения пътнически трафик, което би осигурило по-големи постъпления за хазната от отдаването на столичното летище на частно управление.
 
Министър Московски каза, че ще настоява и при сегашния търг да се иска от кандидатите максимално авансово плащане. Тези пари са ни необходими за оздравяването на БДЖ, припомни той. Московски каза още, че одобрената държавна помощ за националния превозвач е от 230 млн. лева, само за покриване на предишни дългове, и още толкова ще бъде авансовото плащане от концесионера.

В предишната процедура бе заложено минимално предварително плащане от 550 млн. лева за  БДЖ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. перо
    #2
  2. Pilgrim
    #1

    Ние отдавна сме дали без търг цяла та д-ва България на концесия, последният да угаси лампата.Основният аргумент против е че това е обект на националната сигурност,концесия за поне 35г- може и до закриване на д-вата.Не съм чувал голяма и важна концесия на предимно стратегически суровини и обекти д-вата т.е. ние да сме на печалба. Абсолютно сигурно този натиск се упражнява от Брюксел защо не и от САЩ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.