Девет фирми искат да рекламират с 1 млн. лв. завода за боклук в София

Девет фирми искат да рекламират с 1 млн. лв. завода за боклук в София

Девет фирми и сдружения искат да рекламират несъществуващия още завод за отпадъци на София. За популяризирането му са предвидени близо 1 млн. лв., като поръчката е разделена на три позиции.

Парите са осигурени от оперативна програма "Околна среда", чийто управляващ орган разреши за реклама да се ползват 0.4% от общата сума по проекта. Кампанията за популяризиране ще започне през 2013 г. и ще продължи до 2015 г.

Срокът за избор на изпълнител е 15 февруари 2013 г. като цената е решаваща за избора на победител.

Най-много оферти за разгласата на завода

Най-много оферти – осем, са подадени за позицията за изработка на лого, слоган, мисия на проекта за завода за отпадъците на български и английски език. С предвидените по тази позиция 240 хил. лв. се планира още отпечатването на рекламните материали и визитки, изработка на филм за реализацията на проекта с възможност за избор на субтитри на български, английски, френски, немски. Отделно е планирано да бъдат излъчени по национална телевизия 3 междинни и 1 окончателен филм за построяването на завода-мечта на трети столичен кмет. Ще бъде изграден и информационен център, в който гражданите да се информират за хода на градежа.

В надпреварата участват “Д енд Д рекламна агенция, проучване и връзки с обществеността” на Диана Дамянова, АПРА на Томислав Цолов и Любомир Аламанов, “Бранд Ню Айдиъс”, която е собственост на “Бългерия он еър” на групата ТИМ.

Участват още управляваната от Десислава Паунска “Прима”, “Ламбаджиев Стандрат”и “БИК - Българска издателска къща” - представлявана от Анета Желязкова.

Предложения подадоха и две обединения. Едното е “За информираност и комуникации” в което влизат “ПаблиКом” на Ирина Кънева и “Клаянтикс” на Златизар Златев. Другото е на дружеството регистрирано по Закона за задълженията и договорите “Блиц адвартайзинг”, което се ръководи от Александър Тошев. При отварянето на офертите не беше представен договор за учредяване на самото дружество и не стана ясно кои фирми влизат в него. Алексанъдр Тошев стана известен покрай играта “SMS за милиони”. Той е управител на фирмата “Ню геймс”, зад която стоят дружества свързани с Васил Божков.

За образоване на младите – три предложения

Три предложения бяха подадени по втора позиция на поръчката за образователни кампании за младите да събират разделно отпадъците. Прогнозната стойност е 300 хил. лв.

Оферти подадоха “Ди енд Ди”, “Прима” и “Дукони интернешънъл”, управлявана от Емил Георгиев.

Прогнозната стойност на тази част от поръчката е 300 хил. лв. Те са предвидени за разработване на образователна програма за опазване на околната среда. Ще се правят семинари и събития за деца и ученици. Ще бъдат изработени и три обучителни филма, като всеки един ще е насочен към определена възрастова група, а времетраенето им ще е до 15-20 минути.

За разделното събиране на отпадъците – четири оферти

Най-много - 420 хил. лв. - са предвидени за кампании за популяризиране на разделното събиране за отпадъци по третия лот на поръчката, макар в цели квартали на София да липсват такива системи за отделяне на сметта.

По него бяха подадени четири оферти. Те са на АПРА, “Прима”, консорциум “За информираност и публикации” и “Блиц адвъртайзинг”.

Бъдещият изпълнител ще трябва да направи кампании по "почистване и опазване на околната среда" от типа “да почистим София за един ден”, каквито имаше за цяла България.

Със сигурност всички кандидати няма да бъдат допуснати до отварянето на ценовите оферти на предложенията им. Още при отварянето на офертите на някои от тях липсваха документи. Това обаче не е проблем, защото комисията може да ги изиска допълнително.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?