Общинските съвети ще определят максималната цена на таксиметровите услуга, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков в сряда след края на редовното правителствено заседание.
Мярката за "обуздаване" на така наречените таксита "копърки" бе записана в проект за промени в Закона за автомобилните превози, приет от министрите.
На общините ще бъде дадено правото да контролират спазването на тези цени, като основният контролиращ орган е автомобилната администрация, посочи министърът. По думите му при нарушения ще се отнема разрешението за упражняване на тази дейност. Такава практика има в европейски страни, обясни министърът.
Въвеждането на пределните цени за таксиметровите превози бе отхвърлено като противоречащо на Закона за защита на конкуренцията от комисията по конкуренция. Въпреки негативното становище на антимонополния орган транспортното министерство упорито я вкара в проектопромените.
Експерти са на мнение, че има достатъчно механизми и органи, които да ограничат работата на така наречените "копърки" - таксита, които работят на черно. А и пределните цени няма да спрат от работа черните курсове, особено по места, където има струпване на много пътници, туристи и особено чужденци.
Според Александър Цветков нелегалните таксита са най-много в курортните центрове и в големите градове. Неговите експерти очаквали след приемането на промените в Закона за автомобилните превози спекулативно високите цени да бъдат прекратени, "защо това не само уронвало образа на страната, но и понижавало доверието в таксиметровите услуги".
Според министъра "това е изключително необходима мярка, която се подкрепяла от над 90% от хората в страната".
Законовите промени предвиждат още при установяване на нерегламентирани превози автомобилите да бъдат спирани от движение. При първо нарушение спирането ще бъде за шест месеца, а при второ - за 12 месеца.
Промените предвиждат още да се забрани шофьори на възраст под 25 и над 60 година да управляват автобуси, с които се извършват ученически екскурзии. Тази забрана ще важи за вътрешните и международните дестинации.
В същото време Александър Цветков говори за нова транспортна схема за вътрешните автобусни линии. Той определи техния сегашен брой от 3700 за "абсурден". С цел да бъдат редуцирани министерството ще започне само да организира всички конкурси за оператори на междуградски линии, които свързват градове с население над 30 000 души. Отговорността за по-малките линии ще останат в правомощията на общините.
Според Цветков така ще се създадат единни правила за превозвачите по линии, които са "гръбнакът на транспортната мрежа".
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Лято. Жега. Всички мързелуват, само Александър Цветков неуморно ври и кипи в полза роду. След като реши проблема с апликационната форма за "Тракия", която отдавна е готова и изпратена в Брюксел, след като всички проекти за модернизацията на жп-линиите са на 6, на Цветков му останаха само нелегалните таксита на главата. Ех, какъв министър. Отличник. С какво друго да си запълва свободното време? Пътната мрежа е като нова, НКЖИ е образцова компания с мениджмънт на световно ниво, летищата са концесионирани …
и проспериращи, пристанищата се пръскат от товари. Въобще в неговия сектор за 5 години напред всичко е свършено. Само едни таксита му остават още и баста! Уво! Какъв министър, какво чудо! Де да имаше повече като него, а? А не разни там нехранимайковци като тоя с многото дипломи и нюйоркското жителство. Един бюджет не може да върже, калпазанина. "Абе, Дянков, що не въведеш пределни цени на доматите, а? Бюджета ти е на червено, ти къде блееш? Що държавна пара се пилее. А ДДС-то? Дигай смело, кво му мислиш! Бой и сръбска музика. Виж ме мене. Всичко ми свети и блести в министерството, щото здраво държиме юздите и нема лабаво. Всички цени аз лично определям." Ех, че не е Цветков министър на финансите... Голям сакатлък. Затова бюджета не излиза, а държавата на зле отива. Но поне скромен принос даде. Колос е, крепи положението. Всички бакшиши са заврени в миша дупка. Що народна пара ще се спести...Ей, Цветков, да знаеш, не те щеме за министър! Много си добър. Даже прекалено добър. Хвърляй си оставката и направо да те правиме президент. На Световната банка. С тия идеи, дето са ти в главата, ше изведеш човечеството в нова орбита. А за Пловдив-Свиленград по ИСПА - "Бе, на кой му пука, бе... Я сѝпи едно уиски, донеси лед и пускай гърлите да се въртят на пилона, че ми се е приплескало."
....на таксиметровите превози ще оправи нещата! Нека за всички важат едни и същи закони и за всеки важи правилото: Изряден автомобил, изряден шофьор, платен лиценз и издаване на касов бон! И нека всеки, който иска, да става такси и да кара на кавито си иска ЯСНО ОБЯВЕНИ ЦЕНИ! ОСТАНАЛОТО Е (дс-бкп)КАРТЕЛИ , както всичко в БГ!
Още преди КЗК написах (http://mediapool.bg/show/?storyid=167007):"прав е контролата [друг форумец - б.а.] - държавните органи трябва да следят всички документи да са изрядни, автомобилите да са изправни, да се спазват правилата за движение, да не се правят шашми тип "помпа", да се издават касови бележки, да се плащат данъци, цените да са обявени на видно място (това и сега е така) и т.н. [тук се включва и контрола/санкционирането на "черни"/нелицензирани/копърки/имитатори и други подобни псевдо-таксита …
- б.а.]Който се качва на такси (което отговаря на всичко описано по-горе) - вижда цената и щом се качва значи го устройва.А иначе - пределни цени означава механизъм като на ДКЕВР за тока, парното и водата, от който механизъм никой не е доволен. При ДКЕВР има нужда заради монопола, а при такситата - не, защото и в момента лесно се намират всякакви - от под 1лв/км до над 10лв/км. - както и с обувките - има по 50лв и по 5000лв.Допълнително - незнам дали договорите на Европейския Съюз позволяват държавно регулиране на таксиметровите цени." - е, оказва се че и нашето родно КЗК смята, че не може да се регулират от държавата тези цени.На добросъвестните таксиджии (не е нужно да са асоциация или нещо подобно, където да се изпокарат помежду си - всеки засегнат и сам може) препоръчвам - ако се приеме такъв закон/наредба - заведете иск срещу България в Европейския Съд в Люксембург и пуснете оплакване до ЕК.На министър Цветков и всички държавни и общински контролни органи препоръчвам да затегне контрола на изискуемите по настоящите закони неща (описани в началото) вместо да се предприемат популистки мерки, които най-вероятно са незаконни (Правото на ЕС е с приоритет дори над конституциите на страните членки).На клиентите като мен бих препоръчал просто да не се качват в такси, чиито цени не ги устройват. За другите неща остава да разчитаме, че контролните органи са си свършили работата както и на преценката ни за фирмата и за външния вид на колата/шофьора (както всъщност би било и при въведен горен праг на цените).
Решава се основен и жизненоважен за БГ-населението проблем!Няма значение каква е цената на газта и парното, с какво се храним и какви са качествата на напитки, лекари, съдии, полицаи и т.н. и т.н....
аз ще пробам за всеки случай дали ще мине в суматохата. Пък ако не стане ще обявя другите за виновни...
Стига се оправдавахте с "копърките", бе мерзавци!!! Тия алигатори пред аерогарата и автогарата "копърки" ли са??? Ако, само се мерне друго такси, "избраните" бакшиши ще го здъвчат и изплюят В КРАКАТА НА ЧЕНГЕТАТА-СЪДРУЖНИЦИ.
Vsichki bulgari mrunkat a ne iskat da priznajat,che vsushtnost tova e potenciala na durjavata (horata). V tova chislo nisko obrazovani hora, orientalski mantalitet i kompleks za malocennost (80% ot zitelite na BG). Prosto priemete fakta.....
Това съм го научил от бившия мин. на културата - Ламбо
становището на КЗК е без значение, тъй като е непрофесионално. Докога, кадрите назначение от Лидия Биджерано Шулева ще управляват икономиката - по скоро ще съсипват икономиката?
Становището на КЗК относно такситата е толкова формално, че става за всички видове услуги. Подкрепа за "шулев".