Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Таванът на цените на такситата влезе в проектозакон

10 коментара
Таванът на цените на такситата влезе в проектозакон

Общинските съвети ще определят максималната цена на таксиметровите услуга, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков в сряда след края на редовното правителствено заседание.

Мярката за "обуздаване" на така наречените таксита "копърки" бе записана в проект за промени в Закона за автомобилните превози, приет от министрите.

На общините ще бъде дадено правото да контролират спазването на тези цени, като основният контролиращ орган е автомобилната администрация, посочи министърът. По думите му при нарушения ще се отнема разрешението за упражняване на тази дейност. Такава практика има в европейски страни, обясни министърът.

Въвеждането на пределните цени за таксиметровите превози бе отхвърлено като противоречащо на Закона за защита на конкуренцията от комисията по конкуренция. Въпреки негативното становище на антимонополния орган транспортното министерство упорито я вкара в проектопромените.

Експерти са на мнение, че има достатъчно механизми и органи, които да ограничат работата на така наречените "копърки" - таксита, които работят на черно. А и пределните цени няма да спрат от работа черните курсове, особено по места, където има струпване на много пътници, туристи и особено чужденци.

Според Александър Цветков нелегалните таксита са най-много в курортните центрове и в големите градове. Неговите експерти очаквали след приемането на промените в Закона за автомобилните превози спекулативно високите цени да бъдат прекратени, "защо това не само уронвало образа на страната, но и понижавало доверието в таксиметровите услуги".

Според министъра "това е изключително необходима мярка, която се подкрепяла от над 90% от хората в страната".

Законовите промени предвиждат още при установяване на нерегламентирани превози автомобилите да бъдат спирани от движение. При първо нарушение спирането ще бъде за шест месеца, а при второ - за 12 месеца.

Промените предвиждат още да се забрани шофьори на възраст под 25 и над 60 година да управляват автобуси, с които се извършват ученически екскурзии. Тази забрана ще важи за вътрешните и международните дестинации.

В същото време Александър Цветков говори за нова транспортна схема за вътрешните автобусни линии. Той определи техния сегашен брой от 3700 за "абсурден". С цел да бъдат редуцирани министерството ще започне само да организира всички конкурси за оператори на междуградски линии, които свързват градове с население над 30 000 души. Отговорността за по-малките линии ще останат в правомощията на общините.

Според Цветков така ще се създадат единни правила за превозвачите по линии, които са "гръбнакът на транспортната мрежа".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. extrasho
    #10

    Лято. Жега. Всички мързелуват, само Александър Цветков неуморно ври и кипи в полза роду. След като реши проблема с апликационната форма за "Тракия", която отдавна е готова и изпратена в Брюксел, след като всички проекти за модернизацията на жп-линиите са на 6, на Цветков му останаха само нелегалните таксита на главата. Ех, какъв министър. Отличник. С какво друго да си запълва свободното време? Пътната мрежа е като нова, НКЖИ е образцова компания с мениджмънт на световно ниво, летищата са концесионирани

  2. Mickey
    #9

    ....на таксиметровите превози ще оправи нещата! Нека за всички важат едни и същи закони и за всеки важи правилото: Изряден автомобил, изряден шофьор, платен лиценз и издаване на касов бон! И нека всеки, който иска, да става такси и да кара на кавито си иска ЯСНО ОБЯВЕНИ ЦЕНИ! ОСТАНАЛОТО Е (дс-бкп)КАРТЕЛИ , както всичко в БГ!

  3. клиент
    #8

    Още преди КЗК написах (http://mediapool.bg/show/?storyid=167007):"прав е контролата [друг форумец - б.а.] - държавните органи трябва да следят всички документи да са изрядни, автомобилите да са изправни, да се спазват правилата за движение, да не се правят шашми тип "помпа", да се издават касови бележки, да се плащат данъци, цените да са обявени на видно място (това и сега е така) и т.н. [тук се включва и контрола/санкционирането на "черни"/нелицензирани/копърки/имитатори и други подобни псевдо-таксита

  4. гол и бос
    #7

    Решава се основен и жизненоважен за БГ-населението проблем!Няма значение каква е цената на газта и парното, с какво се храним и какви са качествата на напитки, лекари, съдии, полицаи и т.н. и т.н....

  5. ,,,,
    #6

    аз ще пробам за всеки случай дали ще мине в суматохата. Пък ако не стане ще обявя другите за виновни...

  6. врачка
    #5

    Стига се оправдавахте с "копърките", бе мерзавци!!! Тия алигатори пред аерогарата и автогарата "копърки" ли са??? Ако, само се мерне друго такси, "избраните" бакшиши ще го здъвчат и изплюят В КРАКАТА НА ЧЕНГЕТАТА-СЪДРУЖНИЦИ.

  7. Petar
    #4

    Vsichki bulgari mrunkat a ne iskat da priznajat,che vsushtnost tova e potenciala na durjavata (horata). V tova chislo nisko obrazovani hora, orientalski mantalitet i kompleks za malocennost (80% ot zitelite na BG). Prosto priemete fakta.....

  8. врачка
    #3

    Това съм го научил от бившия мин. на културата - Ламбо

  9. шулев
    #2

    становището на КЗК е без значение, тъй като е непрофесионално. Докога, кадрите назначение от Лидия Биджерано Шулева ще управляват икономиката - по скоро ще съсипват икономиката?

  10. медияпулсс
    #1

    Становището на КЗК относно такситата е толкова формално, че става за всички видове услуги. Подкрепа за "шулев".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.