Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Задава се нова тираджийска война с Турция

Папазов твърди, че вдигнатите транзитни такси не засягат България, автопревозвачите - на обратното мнение

7 коментара
Сн: БГНЕС

Министерството на транспорта и компаниите за автомобили товарни превози тотално се разминаха в становищата си относно вдигането на пътните такси за чуждите камиони през турска територия от 1 септември 2013 г., което според българските фирми ще е десетократно, а според транспортния министър не се отнася за нашите превозвачи.

Въпреки че до влизането на новите транзитни такси в Турция в сила остават по-малко от две седмици, правителството на Пламен Орешарски все още не може да каже категорично дали таксите поскъпват за българските фирми и ще предприеме ли реципрочни действия спрямо турските превозвачи, както настояват браншовите организации в сектора у нас.

Министърът на транспорта Данаил Папазов съобщи, че не вижда проблем, защото според "неофициална информация" вдигането на пътните такси в Турция не се отнасяло за България.

"Поне засега всички експерти - и от българска, и от турска страна твърдят, че това не засяга български камиони. За момента не виждам проблем с този документ. Неофициалната информация от турска страна е, че не ни засяга", каза Папазов.

Той не уточни кога ще има официална позиция от Турция на българското запитване по проблема, както и кога ще бъде срещата му с турския му колега за получаване на повече яснота по въпроса за увеличението на транзитните такси и да се изяснят споровете между двете страни. Папазов се надява това да стане преди 1 септември.

В същото време българските превозвачи заплашиха с блокада граничните пунктове с Турция от 1 септември, ако българското правителство не въведе реципрочни такси. Такива имаше в средата на май, когато български ТИР-ове на два пъти спираха движението по основните гранични пунктове с Турция като втората блокада продължи два дни.

В понеделник представители на превозваческите организации са имали среща със зам.-министъра на транспорта Антон Гинев и зам.-началника на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Йордан Арабаджиев.

На срещата не е бил поеман ангажимент за въвеждане на реципрочни действия от българска страна докато не се получи официална информация от турска страна по случая, каза Миролюб Столарски, председател на управителния съвет на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) пред Mediapool. "Пуснаха ни по административната пързалка", допълни Столарски.

Той уточни, че дори в "неофициалния вариант", показан им от Министерството на транспорта е посочено, че от 1 септември българските превозвачи ще заплащат такса от 1 евроцент тон на километър, каквато в момента не плащат.

Въпреки това министър Папазов продължава да твърди, че новите пътни такси в Турция не засягат българските превозвачи. "Комюникето, което е прието в Турция относно транзитните такси, беше разучено подробно от българска страна, и се вижда, че това не засяга нашите превозвачи, тъй като е записано в един от допълнителните параграфи, че се прилагат разпоредбите в многостранните и двустранни договори, какъвто България има с Турция от 1977 г.", заяви транспортният министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Която и власт да дойде, "миинистърът на транспорта", винаги е "последна дупка на кавала". Всеки следващ министър, все по малко знае, как и какво да прави. Един бивш партиен секретар, друг учил недоучил, трети на на тая или оная групиравка, изобщо министри стават - пълни случайници. До кога бе хора, това министерство е стратегически важно. И с тези, тотални партийни обвързаности, са направо смешни. Певечето са трагнали от БКП, после преминават през всяка поредна партия, която е на власт, но винаги са здраво завързани и за олигархията. Лумпениада!

  2. Анонимен
    #6

    Всичко в даден документ е верно, ако накрая не е казано нещо друго.

  3. Анонимен
    #5

    Правителството гледа на родния бизнес като мащеха. Уж щяха да докарат 240.000 работни места, а то кво излиза, малките транспортни фирми, докарани до фалит.

  4. Анонимен
    #4

    Това тройната коалиция само войни отваря, ту с Македония, ту с Турция. С коалиционни партньори като Атака е така ще те вкара във война с всичките Балкани наведнаж, нещо като 1913 г.

  5. Анонимен
    #3

    Е, сега, там нали, защото, понеже, обаче, таковато .... КОАЛИЦИОННИЯ ПАРТНЬОР

  6. Анонимен
    #2

    Май правителството не защитава интересите на българските превозвачи? Не може нашите превозвачи да плащат повече от турските. Това автоматично ги прави по-неконкурентоспособни. Освен това турските камиони са мнозинството транзитиращи през българска територия, а това значи приходи за хазната от таксите.

  7. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.